Učitelia a pedagógovia potom môžu hrať skôr ako iniciačnú úlohu „iba“ podpornú úlohu
A prirodzene sa môžu podieľať na rozhodujúcom momente výberu špecializovaných športových aktivít tam, kde rodina vybudovala dobré základy pozitívneho vzťahu k fyzickej aktivite a cvičeniu. Nesmieme zabúdať aj na výchovno-socializačný potenciál, ktorý škola ponúka v podpore aktívnych foriem dopravy tam, kde je bezpečné, ekomomické a zdraviu prospešné dochádzať napríklad do školy na bicykli či kolieskových korčuliach. Verme, že aj naše školy ocenia blahodarné účinky aktívneho využitia prestávok hernými činnosťami na školskom dvore.
Významnú úlohu v iniciácii a podpore športovania majú športové kluby a organizácie
Tu sa ponúka rad odporúčaní, smerujúci k systematickej podpore trvalo praktizovaných pohybových aktivít:
1. Rozvíjať členskú stratégiu tak, aby umožňovala športovanie aj vyložene nesúťažným typom.
2. Utvárať špecifický profil športového klubu s ohľadom na vyváženosť elitného súťažného športu a rekreačných voľnočasových športovo pohybových aktivít.
3. Zvyšovať úroveň trénerskej práce s dôrazom na pedagogický cit pre dané sociálne prostredie.
4. Klásť dôraz na prírodné „outdoorové“ prostredie ako základ masového prevádzkovania voľnočasového športu.
5. Zaistiť zvyšovanie vzdelanostnej úrovne a pedagogických kompetencií trénerov poloprofesionálnych a profesionálnych športových klubov.