Veľký nápis „SALE“ pomáha dostať viac ľudí do obchodu, kde si pravdepodobne kúpia tovar, ktorý nie je vo výpredaji. |
|
Nákupný vozík sa do obchodov dostal v neskorých 30. rokoch, aby ľuďom uľahčil veľké nákupy. |
|
Tovar s vysokou maržou, ako napríklad kvety či čerstvé pečivo, je umiestnený blízko vchodu tak, aby ste sa k nemu dostali, keď je váš košík ešte prázdny a máte pred nákupom dobrú náladu. Kvety a čerstvé pečivo bývajú na začiatku, aby ich vôňa navodila príjemnú atmosféru. |
|
Mliečne výrobky supermarkety umiestňujú na najvzdialenejšiu stranu, aby vás prinútili prejsť naprieč celým obchodom. |
|
Väčšina obchodov núti zákazníkov pohybovať sa v predajni sprava doľava. Spolu s faktom, že na cestách sa jazdí vpravo, je tak väčšia pravdepodobnosť, že budeme kupovať tovar na pravej strane uličky. |
|
Ak obchod chce zákazníkom niečo predať, tak to v regáloch umiestni do výšky ich očí. Dočasne zvýhodnené položky sa umiestňujú na čelnú stranu regálov. Nezabúda sa ani na deti. Do výšky ich očí sa umiestňujú hračky a sladkosti. Dieťa ich uvidí a potom prosí rodičov, aby mu ich kúpili. |
|
Tovar sa umiestňuje tak, aby ste ho mali poruke. Ak sa totiž vecí môžete dotknúť, tak sa podľa prieskumov zvyšuje šanca, že si ich kúpite. |
|
Dôležitú úlohu zohrávajú aj farby. Teplé odtiene (červenej, oranžovej, žltej farby) pritiahnu zákazníkov do predajne, a keď už sú dnu, tak studené odtiene (zelenej a modrej farby) ich povzbudia viac utrácať. Rovnaký efekt má aj hudba. Podľa štúdií pomalá ľudí spomalí, nakupujú pohodlnejšie a minú tak viac. Hlasná síce nákup neovplyvní, no popoženie vás po obchode. Klasická zas podporuje záujem o drahšie veci. |
|
Predajne vás lákajú nielen výpredajom, ale aj časovo obmedzenými ponukami. Tie vo vás vyvolajú pocit naliehavosti kúpiť danú vec. |
|
Najziskovejšia oblasť obchodu je pri pokladnici. Zákazníkov čakajúcich v rade často zlákajú rôzne sladkosti či časopisy. |
Zdroj: businessinsider.com