Prvá výročná správa GLAAD (Gay & Lesbian Alliance Against Defamation) o videohernom priemysle zistila, že takmer 20 percent všetkých hráčov v Spojených štátoch sa identifikuje ako LGBTI+, no len dve percentá hier obsahujú postavy a príbehy relevantné pre túto komunitu. Správa zdôrazňuje tri zistenia: Pre LGBTI+ hráčov na reprezentácii veľmi záleží, zostávajúce herné publikum tieto témy vo veľkej miere víta a nové generácie hráčov sú stále otvorenejšie voči queer obsahu.
Najväčšia svetová organizácia obhajujúca LGBTI+ skupinu v mediálnom priestore zistila, že 17 percent celkového herného publika sa identifikuje ako LGBTQ, čiže asi každý piaty hráč. Napriek tomu len dve percentá všetkých hier na trhu zahrňujú queer obsah, čo je oveľa nižšie ako vo filme, televízii a iných formách médií.
V novembri 2023 mal podľa štúdie obchod Xbox 146 hier s LGBTQ obsahom, zatiaľ čo PlayStation ponúkal zoznam 90 titulov s týmito témami. Switch eShop mal 50 hier označených LGBT zatiaľ čo Steam mal pod značkou LGBTQ+ 2 302 hier v anglickom jazyku, ale tento počet klesol na 1 506 pri odfiltrovaní titulov so „sexuálnym obsahom len pre dospelých“.
Ostatným hráčom LGBT témy nevadia
Správa tiež odhalila, že niektorí vývojári sa jednoducho boja zahrnúť queer témy do svojich hier. Myslia si totiž, že tak odoženú hlavnú skupinu hráčov, o ktorej predpokladajú, že má výhradu voči LGBTI+ obsahu.
Podľa zistení GLAAD však ide o mýtus. Z ich prieskumu totiž vyplýva, že až 60 percent hráčom, ktorí nepatria do LGBTI+ komunity nevadí, že ich hry obsahujú queer postavy. A ž 70 percent uviedlo, že im vyhovujú tituly, ktoré ponúkajú možnosť hrať za LGBT hrdinov.
Coming out vďaka hrám
Celkovo 36 percent LGBTI+ hráčov uviedlo, že im videohry pomohli odhaliť ich sexuálnu orientáciu alebo rodovú identitu, a toto percento sa zvýšilo na 41 percent medzi queer hráčmi inej farby pleti. Viac ako 40 percent LGBT hráčov uviedlo, že im videohry pomohli vyrovnať sa s nedostatkom prijatia v reálnom svete.