Vplyv umelej inteligencie na sociálne siete je nezastaviteľný. Modelky vygenerované rôznymi AI nástrojmi sú na nerozoznanie od živých žien. Zaplavili internet a najnovšie úž aj súperia o virtuálnu korunku krásy.
Nie sú to však len modelky. Šikovní tvorcovia vyrobili virtuálnych influencerov, ktorí môžu neobmedzene „cestovať“ po svete, či spievať svetové hity v kapelách vytvorených umelou inteligenciou.
Na rozdiel od svojich ľudských náprotivkov sú AI influenceri k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni a do spolupráce so značkami vnášajú nový, futuristický prvok.
Raketový nástup
Vzostup užívateľov vytvorených pomocou umelej inteligencie na Instagrame bol raketový. Podľa prieskumu Influencer Marketing Factory z roku 2023 60 percent respondentov priznalo, že využilo virtuálneho influencera. Stále nové a jednoduchšie nástroje na ich tvorbu pri tom umožnili, že si svoju postavu môžeš spraviť aj ty pomocou niekoľkých jednoduchých krokov.
Aby si však bol úspešný a konkuroval tým najlepším, chvíľu to určite potrvá. Najpopulárnejšou AI tvárou na Instagrame je totiž Lu do Magalu, tiež známa ako „Lu“, ktorá má 6,9 miliónov sledovateľov.
Predstavili ju v roku 2003 ako hlas platformy obchodného reťazca Magazine Luiza a odvtedy sa stala kultúrnou ikonou Brazílie. S takmer siedmimi miliónmi sledovateľov na Instagrame je Lu teraz celosvetovo najsledovanejším influencerom AI na platforme. Jej obsah siaha od unboxingov až po recenzie produktov a softvérové tipy.
Cestovateľka a začínajúca speváčka
S 2,6 miliónmi followermi je na druhom mieste Miquela Sousa, obecne známa ako lilmiquela. Ide o výtvor Trevora McFedriesa a Sari DeCou, pochádzajúcich z Downey v Kalifornii.
Na digitálnu scénu vtrhla v apríli 2016 a rýchlo sa stala kultúrnym fenoménom. So začínajúcou hudobnou kariérou má na konte populárne single ako „Not Mine“ a spoluprácu s Baauerom s názvom „Hate Me“. Miquela nezostala len vo svojej virtuálnej ríši. Vystupovala spolu so skutočnými celebritami ako Diplo, Millie Bobby Brown a Nile Rodgers.
Virtuálna kapela
Riot Games predstavuje K/DA, ďalší známy účet AI na Instagrame. Ide o virtuálnu kapelu, ktorá v tomto smere započala digitálnu revolúciou.
Skupina zahŕňa členov Ahri, Evelynn, Kai‘Sa a Akali, ktorí zabávajú svojich divákov digitálnym rapom.
Všestranná Thalasya
Thalasya pochádzajúca z Jakarty v Indonézii debutovala na digitálnej scéne 21. októbra 2018. Je známa svojou láskou k cestovaniu, móde a hudbe a na Instagrame má približne pol milióna fanúšikov.
Thalasya podporuje rôzne odvetvia vrátane gastronómie, zdravia a voľného času, čo odráža jej dobrodružného ducha. Po boku Zeline spoluvlasní Yipiiiii, obchod s elegantným oblečením, ktorý predvádza svoju podnikateľskú stránku.
Thalasya, ktorú vytvorilo Magnavem Studio a podieľa sa na hudbe s Ind Alliance, je viac než len virtuálna postava. je všestranným talentom, ktorý spája digitálny svet so skutočnými vášňami a záujmami.
Štýlová Japonka
V tomto rebríčku nemôže samozrejme chýbať ani Japonsko. V tejto krajine rezonuje umelou inteligenciou generovaná influencerka Imma.
Imma stelesňuje modernú japonskú estetiku v kontraste so svojím charakteristickým ružovým účesom. Jej záujmy siahajú od módy až po filmy, takže je zmesou rôznych kultúr.
So stovkami tisícok sledovateľov na Instagrame Immin vplyv prekračuje hranice. Značky a médiá na celom svete sa dožadujú spolupráce s touto ikonou digitálneho štýlu. Napríklad sa objavila v kampani spoločnosti Lenovo, Ikea, Magnum či Prada.