Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ. Jeden z najpopulárnejších YouTube kanálov, ktorý patril Felixovi Kjellbergovi, známejšom ako PewDiePie, prišiel o titul kanála s najväčším počtom odberateľov. Ako totiž informuje 9to5Google, prekonal ho MrBeast. PewDiePie o titul prišiel po dlhých rokoch, treba ale dodať, že tvorbe nového obsahu sa venuje už len minimálne.
Je nutné dodať, že pozícia predchádzajúceho kráľa platformy bola niekoľkokrát spochybnená. V roku 2019 indický kanál T-Series prekonal Kjellbergov kanál v počte odberateľov a momentálne s viac ako 229 miliónmi drží titul najviac sledovaného kanála na platforme YouTube. Ide však o skupinu tvorcov, MrBeast je však najsledovanejší sólo YouTuber.
Začínal podobne ako mnohí
Jeho cesta ku sláve však nebola jednoduchá. Jimmy Donaldson sa narodil 7. mája 1998 v americkom štáte Kansas. Vyrastal s bratom Charlesom v meste Greenville, Severná Karolína. Dlhodobo ho trápi zápalový stav čriev, ktorý je známy aj ako Crohnova chorobu. Svoje prvé video nahral ako 13-ročný vo februári 2012 na kanál s názvom MrBeast6000.
Ako mnohí YouTuberi v tom čase, aj on nahrával Let‘s Play videá, v ktorých hral rôzne hry, najmä Minecraft. Okrem toho točil videá, kde odhadoval bohatstvo iných YouTuberov a ponúkal tipy pre tých začínajúcich. Jeho popularita začala narastať po tom, čo spustil svoju sériu „worst intros“, kde predstavoval absurdné intrá YouTuberov, ktoré našiel na platforme.
Mama ho vyhodila z domu
V polovici roka 2016 mal už 30-tisíc odberateľov, a tak sa na jeseň rozhodol odísť z Univerzity v Severnej Karolíne, aby sa venoval kariére YouTubera na plný úväzok. Jeho mama tento krok odsúdila a syna prinútila odsťahovať sa z ich rodinného domu.
Jeho popularita začala stúpať po zverejnení videa, na ktorom počíta do 100-tisíc, ale aj kúskami, kde sa pokúsil rozbiť sklo pomocou stovky megafónov, sledovaním schnúcej farby či pokusom zostať pod vodou po dobu 24 hodín. Do roku 2018 rozdal Donaldson viac ako milión dolárov, ktoré získal vďaka svojim videám. Získal tak titul „najväčšieho filantropa na YouTube“.
Jeho videá postupom rokov začali byť drahšie a náročnejšie. Od naživo streamovanej súťaže na štýl kameň, papier, nožnice, kde sa hralo o 250-tisíc dolárov, sa dostal až po napodobnenie seriálového hitu Squid Game. V ňom 456 ľudí bojovalo o celkovú výhru 456-tisíc dolárov. Video sa stalo jeho najsledovanejším, rovnako jedným z najsledovanejších na platforme v roku 2021.
Minulý rok zarobil rovnako ako The Rock či Hemilton
Jeho videá sú často financované a sponzorované prostredníctvom známych značiek, ktoré vo videách propaguje. Minulý rok pritom MrBeast tvrdil, že svoj hlavný kanál prevádzkuje so stratou. Ako jeho popularita rástla, najal si štyroch svojich priateľov z detstva – Chrisa, Chandlera, Garretta a Jakea.
Tí pre neho začali pracovať a objavujú sa aj v jeho videách. V marci 2021 podpísal kvôli zvýšeniu sledovanosti zmluvu s firmou Jellysmack, ktorá spoločnosti umožnila riadiť distribúciu jeho video obsahu na Snapchate a Facebooku.
V januári 2022 ho časopis Forbes označil ako najlepšie zarábajúceho YouTubera, ktorý v roku 2021 zarobil odhadom 54 miliónov dolárov. Vďaka tomu by sa umiestnil na 40. mieste v rebríčku 2020 Forbes Celebrity 100 a zarábal by rovnaké množstvo peňazí ako Vin Diesel či Lewis Hamilton.
Jimmy Donaldson okrem iného rozdáva veľkorysé dary, spustil multimiliónovú iniciatívu TeamTrees na výsadbu stromov a dokonca v Spojených štátoch vlastní aj sieť reštaurácii známych ako MrBeast Burger.