Vernostný program Tchibo na Slovensku a v Česku oslavuje desať rokov od svojho založenia a v súčasnosti má viac než 1,25 milióna členov. Program, ku ktorému neodmysliteľne patrí TchiboCard, vznikol v septembri roku 2012 so zámerom odmeňovať stálych zákazníkov.
Tí za každý svoj nákup získavajú Vernostné zrnká, ktoré im zľavňujú ich ďalšie nákupy. Program však prináša aj množstvo ďalších benefitov.
Okrem Vernostných zrniek patrí medzi hlavné benefity doprava a dobierka zdarma pri nákupe cez e-shop, zvýhodnené ceny vybraných produktov, stále množstevné zľavy na zrnkovú kávu a kapsle či špeciálne ponuky v kávovom bare. V neposlednom rade sa držitelia TchiboCard dostávajú ako prví k informáciám z firmy, vrátane promo aktivít.
„Využívanie vernostného programu v rámci jednej firmy je dnes už bežnou praxou. My sme však išli ešte ďalej a usilovali sme sa o rozšírenie možnosti zbierať Vernostné zrnká aj pri nákupe u našich obchodných partnerov. Od jesene roku 2021 tak môžu všetci držitelia TchiboCard využívať tento benefit aj v Tchibo kútikoch reťazcov COOP Jednota a COOP Tempo, CBA, FRESH a SAMA. Ďakujeme našim zákazníkom za vernosť a s potešením otvárame ďalšiu dekádu,“ komentuje špecifiká Programu Václav Jurečka, Customer Experience Manager Tchibo CZ/SK.
Celá štvrtina členov je vo Vernostnom programe Tchibo od jeho začiatku. Z celkových tržieb za posledných 12 mesiacov tvoria tržby uskutočnené s TchiboCard v Čechách 75 %, na Slovensku dokonca až 78 %. Program ovplyvnili aj moderné technológie – mobilnú aplikáciu Tchibo si stiahol každý tretí člen.
Najviac sa nakupuje v regiónoch hlavných miest, teda v Prahe a v Bratislave. Aj v Tchibo platí, že v porovnaní s kamennými obchodmi zákazníci viac utrácajú cez e-shop: najvyššia položka za jeden nákup bola na Slovensku 3 361 eur, v Čechách 197 050 Kč (7 997 eur). Najpredávanejším produktom z kategórie spotrebného tovaru je na oboch trhoch dámske tričko s trojštvrťovými rukávmi, ktoré vystriedalo dlhodobého favorita – termolegíny z detského sortimentu. Najžiadanejším nápojom z kávového baru Tchibo je klasické espresso. „Ako kávového experta nás veľmi teší, že zákazníci oceňujú kvalitu fairtradovej kávy, ktorú v našom sortimente ponúkame predovšetkým,“ dopĺňa Jurečka.
Spoločnosť pri príležitosti prvého okrúhleho výročia TchiboCard pripravila pre svojich zákazníkov na september špeciálne akcie. Pokiaľ napríklad nakúpia aspoň za 32 eur s tým, že nákupy sa počas celého mesiaca sčítavajú, získajú 1 000 Vernostných zrniek v hodnote 10 eur ako darček na ďalší nákup.
Ekvivalentom v Česku je nákup za 799 Kč a 10-tisíc Vernostných zrniek v hodnote 200 Kč. Držitelia TchiboCard tiež obdržia 10 % zľavu na nové kolekcie, ktoré firma predstavuje každý týždeň a kde sú bežne zvýhodnené len vybrané produkty. Viac na tchibo.sk/10rokov.
Kampaň k 10. výročiu TchiboCard je plánovaná ako 360° naprieč všetkými predajnými kanálmi a kategóriami tovaru. Prezentovaná bude vo vlastných médiách firmy, ako sú týždenné magazíny, online newslettre, špeciálna microsite v e-shope, posty na firemnom FB a Instagrame, články na Tchibo blogu a špeciálny direct mail určený členom Vernostného programu.
Firma plánuje informácie o výročí komunikovať aj v externých médiách, na Slovensku napríklad v rámci digitálnej kampane, v ČR ako tag-on pri aktuálnych TV spotoch a v oboch krajinách formou PR, ktoré na Slovensku zastrešuje agentúra 10/10 Communications. Promo aktivity prebehnú aj priamo v obchodných centrách a Tchibo kútikoch v obchodných reťazcoch.