Podľa IAB Slovakia reklama v online rástla v prvom polroku v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o 26 percent. Príjmy z internetovej reklamy dosiahli na Slovensku v prvom polroku tohto roka hodnotu 52 miliónov eur. Čo sa týka percentuálneho podielu jednotlivých reklamných kategórií prvé miesto si stále drží display reklama (63%) a za ňou paid-for search (23%). Display medziročne narástol o 33% a k tomuto rastu prispieva najmä nárast programmatic nákupu display reklamy, ktorý v radoch členských médií zaznamenal až 64% nárast. Ďalšou príjmovou položkou, ktorá sa podpisuje pod rast display je video reklama, ktorá v rámci členských médií IAB Slovakia vzrástla o 37%.
Koniec a začiatok nového roka 2017 vidí Michal Žatkuliak, predseda Správnej rady IAB Slovakia optimisticky, čo sa týka ďalšieho nárastu: „Koniec roka 2016 ale najmä rok 2017 prinesie display reklame ešte väčší nárast. Nahráva nám vypredanosť televízií v prospech vyššieho rastu video reklamy a v prospech väčších reklamných formátov. Lokálnym médiám porastú aj tržby z mobilnej reklamy, a to aj vďaka umiestneniu videa a natívnej reklamy.“
Percentuálny podiel jednotlivých reklamných kategórií na celkových príjmoch prvého polroka 2016
Absolútne hodnoty príjmov jednotlivých reklamných kategórií a vyjadrenie medziročného rastu v porovnaní s predchádzajúcim obdobím prvého polroka 2015
Najväčší nárast zaznamenala kategória „Other“ nakoľko v členských ale aj nečlenských médiách rastú príjmy z natívnej reklamy. Medziročne rástla kategória display o 33 percent. Display stále tvorí dominantný podiel medzi jednotlivými reklamnými kategóriami.
Príjmy sú tvorené deklarovanými nahlasovanými príjmami členských médií IAB Slovakia a kvalifikovaným odhadom príjmov nečlenských médií ako aj nadnárodných spoločností pôsobiacich na slovenskom online trhu. Ide o čisté príjmy, ktoré nezohľadňujú agentúrne provízie a bonusy. Členovia IAB Slovakia deklarujú príjmy z online na polročnej báze.
Vysvetlivky:
Display - bannery, buttony, skyscrapers, overlays, interstitials, pop ups, mobil display, video reklama;
Classifieds and directories - kontextové PPC + katalógová reklama;
Paid-for-search advertising - reklama zobrazovaná na základe vyhľadávania;
Other - email, newsletter, SMS/MMS, SEO, PR správy, natívna reklama, od 2015 aj affiliate a sponsorship.