StoryEditor

Lidl zvýšil podporu slovenských dodávateľov. Nakúpil od nich tovar za 320 miliónov eur

19.05.2020, 17:00
Autor:
TSTS
V prípade viacerých rovnakých ponúk uprednostňuje Lidl slovenských dodávateľov.

Spoločnosť Lidl čoraz významnejšie podporuje slovenských dodávateľov. V tlačovej správe uvádza, že v obchodnom roku 2019 (skončil sa vo februári 2020) od nich nakúpila tovar za viac ako 321 500 000 €. Ide pritom o nákupné a nie predajné ceny.

Spomenutých vyše 320 miliónov je teda suma, ktorá putovala na účty slovenských firiem. V porovnaní s predošlým obchodným rokom ide o viac ako trinásťpercentný nárast. V absolútnom vyjadrení zaplatil diskont domácim firmám o takmer 40 miliónov eur viac.

Dodávatelia zo Slovenska zároveň zaviezli tretinu všetkého potravinového tovaru pre Lidl. Slovenské firmy dodali Lidlu o polovicu viac tovarov ako české, ktoré sa s 22 percentami umiestnili na druhej priečke.

„Kritériá, podľa ktorých vyberáme dodávateľov do našej siete sú: kvalita, cena a schopnosť dodávať nami požadované množstvá. S mnohými firmami pritom spolupracujeme dlhodobo. Zároveň sa riadime pravidlom, že pokiaľ máme na stole dve rovnaké ponuky – jednu od domáceho a druhú od zahraničného dodávateľa, vždy uprednostňujeme slovenskú firmu,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákupu a marketingu.

Diskontný reťazec realizuje viacero projektov určených na podporu slovenských dodávateľov. Všetky z nich pritom platia vo všetkých 143 predajniach Lidla na Slovensku.

Slovenské týždne

Lidl rozšíril svoju ponuku o tematický týždeň „Vyrobené na Slovensku“, mnoho slovenských výrobkov je súčasťou obľúbeného „Retro týždňa“, v každom letáku ponúka zákazníkom „5 cenových hitov zo Slovenska“ a každý mesiac je iný slovenský výrobok za akciovú cenu súčasťou kampane „Slovenský rok s Kuchyňou Lidla“.

Obchodný reťazec taktiež oslovil slovenských dodávateľov výzvou „Dajte o sebe vedieť“, ktorú komunikoval aj prostredníctvom Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky. „V súčasných náročných časoch sme opätovne oslovili slovenských výrobcov, od ktorých pre šírenie koronavírusu prestali odoberať tovar hotely či reštaurácie, alebo im významne klesli objednávky zo zahraničia. Podarilo sa nám tak pomôcť viacerým firmám zo Slovenska, v najbližších týždňoch sa na našich pultoch objaví aj jahňacie mäso, ktoré slovenskí chovatelia nedokázali vyviezť do zahraničia “ uzavrel Martin Nagy

Lidl SR

01 - Modified: 2020-02-20 08:05:33 - Feat.: 0 - Title: Tomáš Bezák: Výzvou je prispievať k reputácii značky, tá sa totiž buduje dlho 02 - Modified: 2020-03-18 08:06:37 - Feat.: 0 - Title: Lidl spustil výzvu #pomozmesinavzajom. Hľadá posily do predajní a skladov 03 - Modified: 2020-02-12 07:58:06 - Feat.: 0 - Title: Markíza, Lidl či Eset sú najatraktívnejšími zamestnávateľmi za rok 2019 04 - Modified: 2020-03-26 09:16:00 - Feat.: 0 - Title: Lidl podľa výdavkov do reklamy v roku 2019 vedie v sektore Obchod
01 - Modified: 2021-10-27 14:05:52 - Feat.: - Title: Lidl štartuje vlastný podcast 02 - Modified: 2021-01-29 12:29:39 - Feat.: - Title: Rada pre reklamu vyniesla verdikt: Sťažnosť na reklamu Lidla je neopodstatnená 03 - Modified: 2020-12-16 11:04:40 - Feat.: - Title: Samoobslužné pokladnice už aj v Lidli 04 - Modified: 2020-11-24 09:07:03 - Feat.: - Title: Lidl mení PR agentúru 05 - Modified: 2020-11-07 12:34:13 - Feat.: - Title: Kúpili ste biele, bude z toho červené. Lidl podporil budúcich vinárov
menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 13:45