Osem regiónov Banskobystrického kraja predstavilo novú komunikačnú identitu. Odteraz budú vystupovať pod značkou Za horami za dolami.
Celá komunikácia má hravú formu, v duchu rozprávačského umenia Pavla Dobšinského. Jej cieľom je zaujímavou a štýlovou formou zvýšiť povedomie o turistických destináciách a regionálnych produktoch zo srdca Slovenska a tým podporiť rozvoj cestovného ruchu v regióne.
„Zmena vnímania Banskobystrického kraja je pre náš kraj nesmierne dôležitá. Krásna príroda je často neobjavená, tradície a zvyky nepoznané. Chceme sa inšpirovať zahraničím, kde vedia využiť potenciál krajiny a zároveň ju chrániť a zveľaďovať. Som rád, že komunikačná identita jednoduchou formou zvýrazňuje, čo máme a na čo môžeme byť hrdí,” povedal Ján Lunter, predseda Banskobystrického samosprávneho kraja.
Inšpiráciou loga bol detviansky kroj
Komunikovať moderne a štýlovo sa Banskobystrická župa rozhodla už v lete minulého roka, kedy s podporou Únie grafických dizajnérov Slovenska zorganizovala súťaž na dodanie novej komunikačnej identity. Víťazom sa stal návrh Za horami za dolami, ktorý bude zastrešovať komunikáciu ôsmich turistických destinácií, pričom vyzdvihne zaujímavé zážitky, miestne výrobky a charakteristické zvyky a tradície pre daný región.
Nová komunikačná identita Banskobystrického kraja vychádza z moderných trendov rozprávania príbehov (storytellingu) a ich autenticity. Ideovým motívom sa stalo rozprávačské umenie Pavla Dobšinského, ktorý pôsobil na Gemeri. „Na víťaznom návrhu Za horami za dolami spoločnosti Hellephant (dnes už Vacuumlabs) nás zaujala okrem vizuálnej stránky aj jeho hravosť, variabilita a dizajnérska inšpirácia výšivkou na detvianskom kroji. Jeho využitie vidíme najmä v stále obľúbenejšej digitálnej komunikácii,” skomentovala víťazný návrh Iveta Niňajová, predsedkyňa Krajskej organizácie cestovného ruchu Banskobystrického kraja a dodáva: „Chceme upozorniť na unikátnosť nášho kraja a vyzdvihnúť hlavné dôvody, prečo by mali turisti náš región navštíviť: spomalenie, návrat ku koreňom a dobrodružstvo v neporušenom prostredí.“
Osem ambasádorov predstavujú tradície a zvyky regiónov
Súčasťou novej komunikačnej identity sú aj príbehy ôsmich ambasádorov z konkrétnych turistických destinácií, ktorí predstavujú tradície a zvyky regiónu. Čipkárka zo Španej doliny, hrnčiar a gajdoš z Pohronia, kováč z Gemera, záchrancovia kultúrneho dedičstva Čiernohorskej železničky a Kalvárie v Banskej Štiavnici, krajinní fotografi inšpirovaní prírodou či farmári a výrobcovia regionálnych produktov (víno, med, syry) majú do regiónu prilákať viac turistov a podporiť rozvoj miestnej produkcie.
„Mňa osobne veľmi teší, že máme v kraji toľko inšpiratívnych ľudí, ktorí môžu byť svojou odhodlanosťou a zanietenosťou v neľahkých podmienkach vzorom pre ostatných Slovákov. Práve cez príbehy ambasádorov chceme inšpirovať mladých, aby sa na vidiek vrátili a našli krásu v tradičných zvykoch regiónu”, vyzdvihol úlohu ambasádorov v novej komunikačnej identite Ondrej Lunter, predseda správnej rady Rozvojovej agentúry BBSK, n.o. a dodal: „Od novej identity si sľubujeme zvýšenie rozpoznateľnosti produktov cestovného ruchu Banskobystrického kraja čím sa zúročia investované zdroje. Len za minulý rok predstavuje investícia BBSK do podpory rozvoja produktov a infraštruktúry cestovného ruchu milión eur. Pre rok 2019 je v rovnakej výške.”
Spoločne pod značkou Za horami za dolami
Oblastné organizácie cestovného ruchu sa v decembri 2018 spojili do Krajskej organizácie cestovného ruchu Banskobystrický kraj, ktorá sa stala oficiálnou marketingovou centrálou pre turistické destinácie a produkty cestovného ruchu v kraji pod novou značkou Za horami, za dolami. Strategickým cieľom do roku 2020 je zvýšiť počet prenocovaní na území Banskobystrického samosprávneho kraja zo súčasných 1,7 milióna na 2,5 milióna.
BBSK svoju novú komunikačnú identitu predstaví verejnosti na veľtrhu cestovania ITF Slovakiatour v Inchebe nadčasovým a inovatívnym výstavným konceptom. Osem drevených almár predstavuje pomyselné vstupné brány do ôsmich turistických destinácií kraja. Otvorený stánok prístupný plynulo zo všetkých strán zase odkazuje na trhy s námestím a stolovaním v tradičnom duchu. Cieľom expozície nie je propagovať produkt, ale výnimočnú krajinu, zážitky a atmosféru rôznorodého banskobystrického regiónu.