Súčasťou úspešnej kampane bol špeciálny playlist na platforme Spofity Slovensko hrá všetkými farbami. Práve ten bol dôkazom toho, že značka vo svojej kampani nechce len upozorňovať na problém rasizmu, ktorý na Slovensku potvrdil aj prieskum značky ABSOLUT, ale aj prichádza s konkrétnymi činmi. Ľudia počúvaním pesničiek z playlistu Slovensko hrá všetkými farbami totiž prispievali na dobrú vec. Vďaka hudbe mohli vyzbierať až 5 000 €, ktoré ABSOLUT venuje organizácii Ľudia proti rasizmu. „Veľmi si ceníme, že Slováci ukázali spolupatričnosť a pochopili, že pestrosť nám všetkým pristane. Vďaka nim sa nám podarilo vyzbierať 5 000 €, ktoré podporia šírenie odkazu tolerancie a oslavu rozmanitosti a inakosti. Pretože každou farbou je naša párty pestrejšia a život zábavnejší,“ uviedla brand manažérka značky ABSOLUT Zuzana Magálová.
Podpora vzdelávania na internete
Vyzbierané peniaze využije organizácia Ľudia proti rasizmu na ďalšiu nadstavbu a dokončenie projektu Argumentuj.sk, ktorý zhromažďuje najčastejšie hoaxy a mýty o menšinách šírených v online prostredí a prináša k nim argumentácie. Odmietavé postoje verejnosti voči niektorým menšinám sú totiž často spôsobené skreslenými informáciami a skratkovitým zobrazovaním menšín v online prostredí či rôznych dezinformačných zdrojoch. Práve to môže podľa aktivistu Jána Jaňáka z organizácie Ľudia proti rasizmu verejnosť zvádzať k dojmu, že menšiny predstavujú reálnu hrozbu, voči ktorej sa treba radikálne postaviť.
„Argumentuj.sk je interaktívny webový portál pre širokú verejnosť a mládež aktívnu na sociálnych sieťach so sekciami venovanými špeciálne učiteľom. Minulý rok sa nám podarilo zohnať prvú časť zdrojov, za ktorú sme vytvorili prvý e-learningový program v téme pravicového extrémizmu a doplnili ho časťou obsahu. Prostriedky od značky ABSOLUT by sme preto okrem tvorby grafického obsahu či videí radi využili aj na aktivity spojené s priamou spoluprácou s učiteľmi ako sú vzdelávacie semináre či aktivity spojené s prezentáciou portálu,“ uviedol aktivista Ján Jaňák.
Ako uviedla Magálová, je rada, že v rámci kampane Slovensko žije všetkým farbami ABSOLUT prispeje práve na dokončenie tohto vzdelávacie portálu. „Aj vďaka nemu dokáže organizácia Ľudia proti rasizmu posilniť spoluprácu s učiteľmi a naučiť mladých ľudí, ktorí aj počas našej kampane na internete šírili nenávisť, ako rozlišovať hoaxy a mýty o menšinách od reality a vysvetliť im, aký negatívny dopad má podnecovanie nenávisti na našu spoločnosť,“ uzavrela Magálová.
ABSOLUT s oslavou rozmanitosti a pestrosti nekončí. Podporovať toleranciu na Slovensku môžu ľudia aj naďalej, a to na vybraných ABSOLUT parties, kde za každý vypitý ABSOLUT drink venuje značka 20 centov na podporu organizácie Ľudia proti rasizmu.