StoryEditor

SZZV hodnotí kampaň Cigaretovník

15.11.2021, 12:35
Autor:
(red)(red)
Podarilo sa jej zvýšiť zodpovednosť fajčiarov?

Na jeseň prebehla na Slovensku kampaň Cigaretovník, ktorej hlavným cieľom bolo informovať fajčiarov, že ohorky nepatria na zem, ale do koša. Kampaň vytvorila, aj realizovala agentúra Neopublic.

Ohorok z cigarety obsahuje plasty, a preto sa v prírode rozkladá až 15 rokov. Tento fakt ešte pred pár mesiacmi nevedelo viac ako 50 % dospelých fajčiarov na Slovensku. Aj preto sa Tabaková sekcia Slovenského združenia pre značkové výrobky rozhodla pripraviť kampaň, ktorá dospelých fajčiarov učí správne nakladať s týmto odpadom. Sekciu tvoria spoločnosti Philip Morris Slovakia, Imperial Tobacco Slovakia, Japan Tobacco International a British American Tobacco, ktorí spolu tvoria približne 98 % slovenského trhu s tabakovými výrobkami.

Hlavnou myšlienkou kampane bola idea, že ohorok nepatrí na zem, pretože z neho žiadny Cigaretovník nevyrastie. Naopak, patrí do koša, resp. do zmiešaného komunálneho odpadu.

„Sme radi, že zvolená kreatíva a posolstvá zafungovali na cieľovú skupinu. Téma fajčenia je v oblasti reklamy a Public Relations silne regulovaná, preto sme zvolili nenásilný tón, ktorý nikoho neurážal, ani nehejtoval. Veľmi oceňujeme prístup klienta, ktorý si silu kampane zmeral pred, aj po jej skončení,“ povedal Roman Záhorec, Managing partner agentúry Neopublic.

Aké sú výsledky po skončení kampane Cigaretovník zisťovala pre SZZV prieskumná agentúra Actly v reprezentatívnom prieskume na vzorke 500 dospelých fajčiarov. Z prieskumu vyplýva, že viac ako 66 % Slovákov, ktorých kampaň zasiahla, potvrdilo, že vďaka informáciám v kampani zmenili svoje správanie pri odhadzovaní ohorkov. Podiel tých, ktorí vedia správne posúdiť problematiku biologickej rozložiteľnosti cigaretových ohorkov, sa po kampani zvýšil o 7 percentuálnych bodov a o 16 percentuálnych bodov narástol počet dospelých fajčiarov, ktorí si uvedomujú, že ohorky obsahujú aj plasty.

„Spolu s predstaviteľmi najväčších tabakových spoločností sme veľmi radi, že kampaň bola úspešná - až do takej miery, že mala reálny dopad na správanie fajčiarov na Slovensku. Verím, že aj touto aktivitou sme svojím podielom prispeli k čistejším mestám, prírode bez ohorkov a lepšiemu životnému prostrediu. Kampaň aktuálne vyhodnocujeme a je možné, že úspešný slovenský kreatívny postup nájde využitie aj v ďalších európskych krajinách,“ komentoval úspechy iniciatívy Cigaretovník Ľubomír Tuchscher, výkonný riaditeľ SZZV.

01 - Modified: 2023-08-30 13:13:04 - Feat.: - Title: Dárius Kallós: Najviac som hrdý na svoju analýzu o platených spoluprácach na TikToku 02 - Modified: 2023-06-27 07:32:01 - Feat.: - Title: Tendre sú slabo pripravené, majú nejednoznačné zadanie a je v nich príliš veľa agentúr, hovorí PR brandža 03 - Modified: 2023-06-07 11:01:08 - Feat.: - Title: Problémy PR agentúr: Primerané odmeny, vysoká fluktuácia a mladí, ktorí sú občas ako trabant 04 - Modified: 2023-06-05 13:46:43 - Feat.: - Title: Experti PR agentúr: Verejnej diskusii vládnu fámy a klebety (anketa Stratégií) 05 - Modified: 2022-06-01 08:19:45 - Feat.: - Title: Neopublic vytvoril novú vizuálnu identitu pre Slovenskú elektrizačnú prenosovú sústavu
menuLevel = 2, menuRoute = news/tlacove-spravy, menuAlias = tlacove-spravy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 12:35