Šetrný k životnému prostrediu? Zelený? Ekologický? Na tieto výrazy jednoducho zabudnite, ak na ne nemáte aj dôkazy. Už žiadny „biodegradovateľný“ len tak, lebo máme ten pocit. Na všetko treba certifikát, inak ide o primitívny greenwashing. Európska únia postupne zavádza nové pravidlá, regulácie, na svete sú zákony, ktoré majú sprehľadniť komunikáciu ESG tém. A pre ekonomiku tým nastávajú nové výzvy.
Niekto sa bude sťažovať a hromžiť, iný to pojme ako zaujímavú príležitosť. Marketing je už dlhšie v ére ESG, ale vyznať sa v spleti regulácií a povinností vôbec nie je jednoduché. Aj preto v Stratégiách opäť prichádzame s obľúbenou Zelenou prílohou, ktorá prináša aspoň časť pohľadu na ekologické a spoločensky zodpovedné témy. Bez ich poznania a pochopenia sa už jednoducho nezaobídeme. Na nasledujúcich stránkach si môžete prečítať zaujímavé údaje z prieskumov zo Slovenska aj zo sveta, návrhy, ako komunikovať zodpovednejšie a máme aj pozitívne príklady firiem, ktoré ESG berú naozaj vážne.
Zmena vo svete sa jednoznačne deje a už sa tento valec nedá zastaviť. Potvrdzujú to aj globálni marketéri, ktorí sa zúčastnili veľkej štúdie Sustainable marketing 2030. Aj oni však vo svojich odpovediach priznávajú, že agenda naberá na dôležitosti, no mala by byť ešte viac ambicióznejšia. Skrátka, viac konať a menej hovoriť. Hlavnou výzvou je podľa tohoto materiálu, ktorý vypracovala spoločnosť Kantar pre World Federation of Advertisers, nedostatok pridelených interných zdrojov. Bez peňazí to jednoducho nepôjde. Marketéri vedia, že si treba zadefinovať nové obchodné modely, vzdelávať spotrebiteľov a prijímať inovácie, ktoré prinesú konkurenčnú výhodu.
Kompletnú prílohu si môžete stiahnuť TU.