Hootsuite and We Are Social 2022
StoryEditor

Poznaj svoju cieľovku

30.06.2023, 00:00

Globsec nedávno zverejnil výsledky nového prieskumu, ktorý pre väčšinu z nás čitateľov Stratégií nedopadol zrovna šťastne. A tak sa v týchto dňoch intenzívne zamýšľame, pre koho tú reklamu vlastne robíme, ako veľmi by sme mali v komunikácii zohľadňovať súčasnú polarizáciu našej spoločnosti a aký máme vplyv na zmenu postojov bežných ľudí.

 

# Bud Light fiasko

Ľudia v Spojených štátoch bojkotujú výrobcu piva pre spoluprácu s influencerkou Dylan Mulvaney, ktorá je transgender. Niekto iba nadáva, iní ako Kid Rock postujú videá, kde strieľajú do piva. Výsledkom je pokles predaja v Q2 o 26,1 % s predpokladom, že k pôvodným predajom sa nedostane ani v roku 2024. Ak je váš spotrebiteľ primárne konzervatívny, tak ukazovať mu niečo, s čím má bytostný problém, asi nie je cesta do jeho srdca.

# Nike, dobre vypočítaná odvaha

Spoločnosť Nike na druhej strane vyzdvihla Colina Kaepernicka a podstúpila premyslené riziko. Čísla hovoria za všetko: ľudia rôznej farby pleti majú v zákazníckej základni Nike vyššie zastúpenie ako v celkovej populácii. Väčšina zákazníkov Nike je mladších ako 35 rokov, žije mimo USA a sú ochotní utrácať 200 dolárov za tenisky Vapormax Flyknit. To je signál pre progresívnych ľudí. Nike vie, kto kupuje ich tenisky.

# Zdroj > problém

Cieľovky už dávno nedefinuje vek ani rovnaká zemepisná šírka, ale emócie, skúsenosti a podobné názory. Podľa magazínu Vice  je budúcnosť pre väčšinu členov Gen Z trvalým zdrojom úzkosti. Aj keď majú túto črtu spoločnú, jej pôvodcom sú rozdielne faktory, ktoré nedávno detailne rozobral hĺbkový prieskum The Vice guide to 2030.

Online only:

# Instagram post mesiaca

Nepotešujúce výsledky spomínaného prieskumu od Globsecu pekne zhrnul na svojom Instagrame redaktor Lukáš Onderčanin. Tieto fakty by nás však nemali odradiť od toho, aby sme sa v reklamnej komunikácii snažili naďalej vyzdvihovať pestrosť názorov, pohlaví, kultúr, skrátka všetkého, čo k modernej spoločnosti patrí.

Connecting the Dots je pravidelný oh my DOT newsletter o stratégii, kreativite a všetkom zaujímavom, čo sa k nám dostane. Viac o týchto témach, ale aj o ďalších novinkách nájdete na https://ohmydotagency.com/sk/connecting-the-dots/.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 01:54