Ľudia v Spojených štátoch bojkotujú výrobcu piva pre spoluprácu s influencerkou Dylan Mulvaney, ktorá je transgender. Niekto iba nadáva, iní ako Kid Rock postujú videá, kde strieľajú do piva. Výsledkom je pokles predaja v Q2 o 26,1 % s predpokladom, že k pôvodným predajom sa nedostane ani v roku 2024. Ak je váš spotrebiteľ primárne konzervatívny, tak ukazovať mu niečo, s čím má bytostný problém, asi nie je cesta do jeho srdca.
# Nike, dobre vypočítaná odvaha
Spoločnosť Nike na druhej strane vyzdvihla Colina Kaepernicka a podstúpila premyslené riziko. Čísla hovoria za všetko: ľudia rôznej farby pleti majú v zákazníckej základni Nike vyššie zastúpenie ako v celkovej populácii. Väčšina zákazníkov Nike je mladších ako 35 rokov, žije mimo USA a sú ochotní utrácať 200 dolárov za tenisky Vapormax Flyknit. To je signál pre progresívnych ľudí. Nike vie, kto kupuje ich tenisky.
Cieľovky už dávno nedefinuje vek ani rovnaká zemepisná šírka, ale emócie, skúsenosti a podobné názory. Podľa magazínu Vice je budúcnosť pre väčšinu členov Gen Z trvalým zdrojom úzkosti. Aj keď majú túto črtu spoločnú, jej pôvodcom sú rozdielne faktory, ktoré nedávno detailne rozobral hĺbkový prieskum The Vice guide to 2030.
Online only:
# Instagram post mesiaca
Nepotešujúce výsledky spomínaného prieskumu od Globsecu pekne zhrnul na svojom Instagrame redaktor Lukáš Onderčanin. Tieto fakty by nás však nemali odradiť od toho, aby sme sa v reklamnej komunikácii snažili naďalej vyzdvihovať pestrosť názorov, pohlaví, kultúr, skrátka všetkého, čo k modernej spoločnosti patrí.
Connecting the Dots je pravidelný oh my DOT newsletter o stratégii, kreativite a všetkom zaujímavom, čo sa k nám dostane. Viac o týchto témach, ale aj o ďalších novinkách nájdete na https://ohmydotagency.com/sk/connecting-the-dots/.