Bratislava, 28. septembra 2022: Spoločnosť Nespresso, ktorá je priekopníkom v oblasti porciovanej kávy najvyššej kvality, na Medzinárodný deň kávy upozorňuje na hrozbu, ktorú pre globálnu produkciu kávy predstavuje zmena klímy, a poukazuje na snahy, ktoré jej môžu čeliť.
V novej kampani, ktorá sa volá Prázdna šálka, vystupuje ambasádor značky George Clooney s prázdnou šálkou symbolizujúcou riziko, ktorému čelí mnoho pestovateľov kávy na celom svete, z ktorých viac ako 140 000 priamo spolupracuje so značkou Nespresso. Aktuálne je 60 % druhov divokej kávy v ohrození a 50 % pôdy, ktorá sa dnes používa na pestovanie kávy, sa môže do roku 2050 stať neúrodnou. Kvalitná Arabika je na výkyvy počasia zvlášť náchylná. Zaistenie a ochrana dodávok kvalitnej kávy je v srdci stratégie spoločnosti Nespresso už 20 rokov.
Program Nespresso AAA Udržateľnosti kvality ™, ktorý bol spustený v spolupráci s mimovládnou organizáciou Rainforest Alliance v roku 2003, pomáha zlepšiť výnosnosť aj kvalitu zberu a zároveň chráni životné prostredie a zlepšuje životy pestovateľov aj ich komunít. Pre budúcu udržateľnosť kvalitnej kávy je kľúčové, aby komunity pestovateľov mohli ochrániť svoju pôdu pred extrémnymi výkyvmi počasia a zároveň bojovať s príčinami zmien klímy. Spoločnosť Nespresso za týmto účelom presadzuje regeneratívne poľnohospodárstvo ako prístup, ktorý môže nielen znížiť globálne emisie z poľnohospodárstva a potravinárstva, ale tiež zvýšiť odolnosť vidieckych oblastí voči zmenám klímy. V kampani Prázdna šálka sa dlhoročný ambasádor značky Nespresso prvýkrát objavuje bez klasickej kávy Nespresso s prázdnou šálkou.
George Clooney uviedol: „Hrozba zmeny klímy je skutočná a pestovatelia kávy stoja v pvej línii. Je kľúčové, aby sme im umožnili vybudovať si finančnú i ekologickú odolnosť, aby mohli nielen prežívať, ale aj prospievať a rozvíjať sa. Tento koncept je v srdci prístupu značky Nespresso. Tu však ide o viac ako len o kávu. Zmena klímy nie je niečo, čo by mohla vyriešiť jediná spoločnosť, alebo jeden priemyselný odbor. Potrebujeme naliehavé a odvážne kroky v globálnom meradle. Ide o veľa.“
Generálny riaditeľ Nespresso Guillaume Le Cunff uviedol: „Výnimočná chuť, vysoká kvalita a špecializované kávové zmesi, ktoré si milovníci káv tak cenia, sú v ohrození. Musíme konať, aby sme ochránili kávu a komunity jej pestovateľov pred zmenou klímy. To je základom prístupu značky Nespresso už 20 rokov.
Dnes ale ideme ešte ďalej. Regeneratívne poľnohospodárstvo má potenciál zabezpečiť, že pestovateľstvo bude súčasťou našej odpovede na klimatickú krízu. Tento prístup nielenže od pôdy berie jej plody, ale aj uzdravuje prírodu a obnovuje jej rovnováhu. Som hrdý na to, že sa značka Nespresso stala priekopníkom tejto transformácie, no musíme však robiť ešte viac. Preto vyzývame všetkých aktérov zo súkromnej i verejnej sféry, aby vyvíjali úsilie, ktoré situáciu hmatateľným spôsobom zlepší.“
Santiago Gowland, generálny riaditeľ Rainforest Alliance, uviedol: „Takmer štvrtina všetkých emisií pochádza z poľnohospodárstva, lesníctva a ďalších foriem využívania pôdy. Aby sme mohli čeliť zmenám klímy, je naliehavo potrebné konať a zmena spôsobu, ako pestujeme potraviny, v tom nevyhnutne musí hrať veľkú úlohu. Dobrá správa je, že prechod na regeneratívne poľnohospodárstvo môže znížiť dopady pestovania plodín a uchovať náš globálny potravinový systém pre budúce generácie.“
Partnerstvo s časopisom Time
Prázdna šálka je šestnásta kampaň George Clooneyho pre Nespresso. V predvečer Medzinárodného dňa kávy, ktorým je 1. október, vyzýva veľvyslanec značky Nespresso, aby sa čitatelia zamysleli nad tým, ako prispieť k boju so zmenou klímy. V spolupráci s časopisom Time chce spoločnosť Nespresso upozorniť na hrozbu, ktorej čelí káva vysokej kvality a ukázať, ako sa s touto situáciou vyrovnávajú pestovatelia. Zvláštne číslo Time100 Next vychádza 30. septembra.