Najsledovanejšie programy prvého pol roka 2024 má na konte JOJ Group. A to vďaka Majstrovstvám sveta v hokeji.
StoryEditor

Polročná sledovanosť televízií: Šport absolútne valcoval, pridala sa len politika

05.08.2024, 14:53

Prvý polrok v televíznom éteri sa niesol v dvoch silných dominanciách. Pričom po jednej si uchmatli obaja súkromní televízni vysielatelia.

Kým televíznej dvojke z Koliby sa vyplatil ťah s kúpením licencie na vysielanie majstrovstiev sveta v hokeji, čím si zabezpečila najvyššie priečky v oboch dôležitých rebríčkoch sledovanosti, druhou dominanciou sa môže pochváliť televízny líder. Markíza Group má celkovo za sebou vydarenú sezónu, keď jej osvedčené programy a aj televízne novinky divákov bavili, a preto drvivo dominovala v obsadenosti priečok v oboch cieľových skupinách.

Šport, šport a ešte raz šport

Markíze Group sa okrem hlavnej stanice TV Markíza dostala do rebríčka obchodne podstatnej cieľovej skupiny divákov medzi 13 až 55 rokmi, aj menšia stanica Dajto a dokopy získala skupin 362 pozícií z 500 najúspešnejších programov prvého polroka 2024.

Verejnoprávna skupina RTVS sa dokázala presadiť rovnako dvoma stanicami, a to hlavnou Jednotkou na 11 priečkach a jednu pozíciu obsadila jej športová stanica, ktorá odvysielala 16. januára zjazdové lyžovanie ešte s našou vtedy nezranenou lyžiarkou Petrou Vlhovou počas nočného slalomu vo Flachau. JOJ Group si ukoristila 126 miest, pritom sa o to zaslúžili až tri jej televízne stanice. Pluska svieti na troch pozíciách, J0J Šport dosiahla na 7 priečok a hlavná stanica TV JOJ sa usadila na 116 miestach. Pre skupinu JOJ viac ako polovicu priečok získal práve hokej. A to tak jednotlivé tretiny hokejových majstrovstiev, ako aj štúdiá pomedzi jednotlivé tretiny, ale na tri miesta sa dostali aj tri tretiny štvrťfinálového zápasu našich mladých hokejistov proti Fínsku 2. januára z majstrovstiev sveta juniorov do 20 rokov.

Jednou zo zaujímavostí rebríčka 500 najúspešnejších programov prvého polroka aj so započítaním 3-dňovej odloženej sledovanosti je fakt, že aj tie programy, ktoré sa umiestnili na konci rebríčka by svojím výkonom mohli ašpirovať na najúspešnejšie programy napríklad letných mesiacov. Tie sú totiž pre dovolenky a pekné počasie viac ochudobnené o väčšie množstvo divákov pri obrazovkách. Najnižší rating, ktorým sa programy dokázali ešte prebojovať do rebríčka, mal hodnotu 6,8 percenta.

A to pritom takýto rating svieti až pri 31 priečkach. Aj opačná strana rebríčka sa môže pochváliť zaujímavosťou. ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-11 08:24:22 - Feat.: - Title: Sledovanosť víkendu ovládli relácie o počasí. V sobotu vystrelil návrat Možné je všetko 02 - Modified: 2024-09-06 09:26:46 - Feat.: - Title: Športový obsah je pre Voyo zásadný 03 - Modified: 2024-09-04 09:49:45 - Feat.: - Title: Televízna jeseň 2024: Ktoré programy vstupujú do boja o diváka a čo očakávajú zadávatelia? 04 - Modified: 2024-08-21 08:18:30 - Feat.: - Title: Zaskočení fanúšikovia Slovana: Večerný zápas vysiela len Voyo a prémiový kanál Nova Sport 6 05 - Modified: 2024-06-05 05:35:39 - Feat.: - Title: Vyzývať akcionárov Markízy na obranu demokracie je absurdné (komentár)
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. september 2024 14:12