Slovenská futbalová reprezentácia má za sebou ten najlepší možný vstup do futbalového šampionátu UEFA EURO 2024. V strhujúcom súboji s favorizovaným mužstvom Belgicka si na konto pripísala fantastické víťazstvo a prvé tri body, keď jediný platný gól zápasu strelil už v 7. minúte Ivan Schranz.
Ďalšie dva, ktoré už skončili za chrbtom slovenského brankára Martina Dúbravku, našťastie, po zásahu systému VAR neboli uznané. Druhý polčas tohto mimoriadne atraktívneho stretnutia sa po 19:00 hodine stal v oboch hlavných cieľových skupinách doposiaľ suverénne najsledovanejším programom na obrazovkách televízie Markíza od začiatku tohto roka.
V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 dosiahol 2. polčas zápasu Belgicko - Slovensko výrazný rating 13,8 percenta a extrémne vysoký trhový podiel až rovných 54 percent. K obrazovkám TV Markíza pritiahol neuveriteľných 716 tisíc divákov starších ako 12 rokov, zaplo si ho dokonca až 956 tisíc divákov (zápas sledovali minimálne tri minúty).Nemenej vynikajúco si z hľadiska sledovanosti počínal aj predchádzajúci 1. polčas zápasu, ktorý v cieľovej skupine 13-55 zaznamenal rating 9,9 percenta a podielom na trhu vyskočil na rovných 52 percent. Celkovo ho sledovalo 549 tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom v čase vysielania zasiahol až 787 tisíc divákov.
Bohaté futbalové menu odštartovalo popoludní stretnutím Rumunsko - Ukrajina, jeho 1. polčas dosiahol rating 2,1 percenta a podiel na trhu 23,7 percenta a nasledujúci 2. polčas rating 3,3 percenta a trhový podiel 30,8 percenta v cieľovej skupine 13-55.
Mimo futbalu si v pondelok najviac divákov pozrelo hlavnú spravodajskú reláciu Televízne noviny, ktorá si v netradičnom vysielacom čase pred 20:30 hodine pripísala rating 6,9 percenta a podiel na trhu 26,4 percenta v cieľovej skupine 13-55. Sledovalo ju 365 tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a dosah mala na 492 tisíc divákov.Menšie stanice skupiny Markíza získali v úvode týždňa až 15 miest v rebríčku TOP 20 najsledovanejších programov. Najviac zabodoval 2. polčas večerného zápasu Rakúsko - Francúzsko, ktorý na obrazovkách televízie Dajto dosiahol zaujímavý rating 5,2 percenta a vysoko nadpriemerný trhový podiel až 25,6 percenta v cieľovej skupine 13-55. Pozrelo si ho celkovo 254 tisíc divákov starších ako 12 rokov. V oboch hlavných cieľových skupinách ide zároveň o doposiaľ najsledovanejší tohtoročný program stanice Dajto.
Predchádzajúci 1. polčas zaznamenal v cieľovej skupine 13-55 rating 4,5 percenta a 16,9 percentný podiel na trhu. Pri obrazovkách TVDajto v tom čase sedelo 229 tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA