Pod záštitou IAB Slovakia už jeden a pol roka funguje Kódex Influencer marketingu. Jeho cieľom je naučiť influencerov, značky aj agentúry, ako správne označovať platené spolupráce. Z posledného monitoringu vyšlo, že 70 % spoluprác je označených, nie všetky sú označené správne.
"Monitoring sme robili na Instagrame, ktorý je najviac vyvužívaný v influencer marketingu," hovorí výkonná riaditeľka IAB Slovensko Daša Karpelová.
"Niektorých sme konfrontovali s výsledkami, upozornili sme ich, že nemajú spolupráce označené. Odpovedali nám, že si to nevšimli a neváhali to napraviť," doplnila Jana Malaga z agentúry Contedy.
V podcaste OK360° sme hovorili o tom:
- Ako ideálne označovať komerčné spolupráce?
- Či hrozí pri štítku Platené partnerstvo nižší dosah alebo je to len mýtus?
- Prečo by mali značky a agentúry trvať na dodržiavaní pravidiel?
- Aký je rozdiel medzi influencer marketingom na Istagrame a TikToku?
- Ako si vybrať toho najlepšieho influencera?
- Kam smerujú trendy v influencer marketingu a ktoré sociálne siete budú v budúcnosti na vzostupe?