Nedávne rozšírenie pokrytia o zahraničné trhy prináša klientom možnosť zbierať a interpretovať mediálne dáta z viac ako stovky krajín z celého sveta. A to v rovnako vysokom štandarde, v akom ich doteraz ponúkal pre slovenský a český trh.
Služby mediálnej analýzy sú vo svete čoraz žiadanejšie. V roku 2022 bola hodnota trhu s nástrojmi na monitorovanie médií odhadnutá na 3,9 miliardy dolárov a predpokladá sa, že do roku 2032 presiahne hodnotu 18 miliárd USD. Svoju rolu v tomto vývoji chce zohrať aj spoločnosť Mediaboard. Tá oznamuje, že počet krajín, z ktorých dokáže zbierať a interpretovať mediálne dáta, už prekročil stovku. Jednotka na českom trhu v oblasti media intelligence sa tak postupne transformuje z regionálneho lídra na globálneho hráča.
„Dodávať zahraničné dáta pre nás nie je úplná novinka, pre špecifických klientov to robíme už dlhodobo a priebežne sme rozširovali naše dátové zdroje. Doteraz sme však neboli schopní poskytovať univerzálnu a širokospektrálnu službu, ktorá by vedela dodávať zahraničné dáta v kvalite zodpovedajúcej vysokým štandardom Mediaboardu. Podarilo sa nám vytvoriť technologické riešenie, vďaka ktorému môžeme obrovské masy dát z celého sveta zbierať a interpretovať pod vlastnou strechou. Naši klienti tak už môžu pracovať s informáciami z viac ako stovky krajín v rovnakom štandarde, na aký sú u nás zvyknutí v rámci slovenského alebo českého trhu,“ vysvetľuje Ľubomír Šimášek, CEO slovenskej pobočky Mediaboardu.
Rýchle tempo revolučných zmien
Mediaboard nedávno ohlásil posun od mediálneho monitoringu k media intelligence. Klientom tak neponúka iba základný reporting hrubých dát, ale aj súbor nástrojov, ktoré ich umožňujú detailne interpretovať a zasadiť do kontextu. Rozšírenie pokrytia o zahraničné dáta predstavuje druhý výrazný technologický skok v krátkom čase.
„Zahraničné dáta dnes vieme spracovávať rovnakým spôsobom a rovnako rýchlo ako slovenské alebo české. Máme už celé spektrum zdrojov a prepojených systémov, ktoré ich dokážu zbierať. V online priestore sme napojení na tisíce webstránok. Tie dáta pretečú cez našu platformu, kde sa automaticky spracovávajú a klienti ich dostávajú vo forme komplexnej analýzy. Je to však obrovská a dynamická masa dát a pri takomto objeme bol problém v katalogizácii a triedení, pretože indexácia musí prebiehať prakticky v reálnom čase. Preto sme museli vymyslieť spôsob, ako upraviť a posilniť naše systémy tak, aby to bez problémov zvládali. Sme radi, že sa to podarilo a klienti môžu mať informácie z akýchkoľvek krajín centralizované na jednom mieste a môžu pri nich plnohodnotne využívať všetky funkcionality a moduly, na ktoré sú v Mediaboarde zvyknutí,“ dopĺňa Ľubomír Šimášek.
Radar otočený na nové trhy
Rozšírením portfólia o zahraničné trhy sa z Mediaboardu stáva relevantný hráč na svetovom poli v oblasti media intelligence. Jeho služby už dnes využíva viac ako tisíc spoločností z Európy aj Spojených štátov, medzi ktoré patrí napríklad Samsung, Vodafone, IKEA či BMW. Prevažne ide o nadnárodné firmy, ktoré pôsobia na viacerých trhoch, na ktorých potrebujú manažovať svoj mediálny obraz či vyhodnocovať vplyv PR kampaní. Záujem však prejavujú aj startupy, ktoré pokročilé mediálne analýzy využívajú na sondovanie nových trhov, identifikáciu príležitostí alebo sledovanie konkurencie a miestnej legislatívy.
„Ak firmy expandujú na nový trh, tak od nich prichádzajú dopyty na komplexné informácie o miestnom biznis prostredí. Sú to často kľúčové dáta, na základe ktorých už niektoré agilné spoločnosti dokázali veľmi rýchlo postaviť produkt, ktorý je globálny alebo priamo prispôsobený pre konkrétny zahraničný trh,“ hovorí Šimášek, CEO slovenského Mediaboardu.