StoryEditor

Vo využívaní AI sme zatiaľ len v roku jeden, no pozor otvorili sme ňou Pandorinu skrinku

16.10.2023, 11:21
  • Prinášame rozhovor s jedným z piatich investorov v Jame levovej na TV Markíza Igorom Kollom, majiteľom firmy Antik.
  • Úspešné podnikanie ho zaviedlo až do Ázie, kde sa rovnako ako na Slovensku dokázal podnikateľsky presadiť.
  • Okrem toho, že má za sebou úspešný biznis príbeh, je aj veľký vizionár čo sa týka sveta umelej inteligencie.
  • A práve okolo tejto témy sa točil náš rozhovor, ale popritom nám prezradil aj ďalšie zaujímavé informácie zo svojho podnikania. 

Od septembra ste súčasťou nového projektu TV Markíza Jama levova, v ktorej spolu s ďalšími štyrmi podnikateľmi – investormi, rozhodujete, aký podnikateľský zámer finančne podporíte. Zobrali ste to ako ponuku, ktorá sa neodmieta?

Úprimne, som človek, ktorý nemá prirodzenú potrebu sa verejne prezentovať. Páčil sa mi však koncept šou, vďaka ktorej ľudia s dobrým podnikateľským nápadom môžu dostať príležitosť. Mám rád talenty. Rád podporujem zmysluplné inovatívne myšlienky. To bolo primárnou motiváciou mojej účasti. A vzhľadom na to, že za projektom stála Markíza, som na svoju účasť prikývol.

Na slovenskom trhu sme takýto televízny projekt ešte nemali. Je niečo, čo vás pri natáčaní prekvapilo?

Príjemne ma prekvapilo, že sa v šou objavilo obrovské množstvo rôznych nápadov. Idea však nestačí. Je veľa možností, kde sa dajú aj ľahko zarábať peniaze, ale treba to urobiť. Je preto dôležité obklopiť sa ľuďmi, ktorí vám vedia ukázať správnu cestu, pomôcť vám nápad dotiahnuť do úspešného konca, teda do realizácie. Ja sa aj s kolegami investormi v šou snažím začínajúcim podnikateľom ukázať, ako tú cestu nájsť.

Podľa skúseností z prvej série, ktorá je už natočená, aký odkaz by ste povedali ľuďom, ktorí by sa chceli prihlásiť do prípadnej ďalšej série?

Začínajúci podnikatelia si musia uvedomiť, že biznis treba začať od predaja. Teda od vízie, kto a prečo bude ich zákazníkom, kupcom ich produktu. Až keď máme potenciálneho zákazníka, dotvárame k nemu produkt. Nedáva zmysel vytvárať produkt, ktorý nemá kto a prečo kúpiť. A aj nad rámec šou. Keby niekto chcel podnikať v Číne a má dobrý nápad, tak má u mňa stále dvere otvorené. Rád odovzdám vedomosti, ktoré som v Ázii získal za tie roky, čo tu žijem a podnikám.

V Markíze vás titulovali ako veľkého biznisového vizionára a že jednou z vašich hlavných tém je aj umelá inteligencia. Vidíte práve v nej budúcnosť biznisu?

Samozrejme. AI je veľkou témou a príležitosťou v biznise. Hovorí sa dokonca o novej priemyselnej revolúcii. Nastáva doba, keď stroje ďaleko presiahnu vedomostnú hranicu človeka. Keď vedomosť bude definovaná cloudom. Doba, keď bežný človek už AI nedokáže konkurovať vedomosťami ani možnosťami. Na druhej strane, AI technológia sa stane dostupnou v zásade všetkým. To dramaticky mení podmienky pre biznis, z hľadiska nákladov, výnosov či procesov... Ide o no...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 15:40