Americké príjmy z reklamy na sociálnej sieti X od októbra 2022, keď ju ešte pod názvom twitter prevzal miliardár Elon Musk, každý mesiac klesajú najmenej o 55 percent. Podľa agentúry Reuters to vyplýva z údajov tretích strán. Spoločnosť má od prevzatia ťažkosti s udržaním niektorých inzerentov, pretože značky sa obávajú rýchlych zmien pod Muskovým vedením.
Šéfka X Linda Yaccarinová sa dnes má stretnúť s bankovými veriteľmi, ktorí pomáhali financovať Muskovu akvizíciu. Mala by im načrtnúť obchodné plány spoločnosti, uvádzajú zdroje Reuters.
Podľa analytickej spoločnosti Guideline, ktorá sleduje údaje o výdavkoch na reklamu od hlavných reklamných agentúr, klesli príjmy spoločnosti X z reklamy v USA v decembri 2022 medziročne o 78 percent, čo je najprudší mesačný pokles od prevzatia Muskom. Príjmy z reklamy za august, čo sú posledné dostupné údaje spoločnosti Guideline, sa potom medziročne znížili o 60 percent.
Musk už skôr priznal, že jeho X zaznamenala pokles príjmov. Z nátlaku na inzerentov nariekol aktivistov. Minulý mesiac obvinil Ligu proti hanobeniu, že je hlavnou príčinou 60-percentného poklesu príjmov z reklamy v USA. Nespresnil však, aké časové obdobie má na mysli.