Včerajší večer sa mal znovu odohrať vyostrený seriálový súboj komerčných staníc, no tentoraz do boja zasiahla RTVS. Tá totiž na svojej športovej stanici odvysielala další zápas Slovana Bratislava v Európskej Lige, tentokrát proti cyperskému majstrovi Aris Limassol. Slovan vyhral 2:1 a RTVS si pripísala desiatky tisíc divákov pred obrazovkami a tým si logicky odkrojila z koláča sledovanosti.
Dunaj cítil tlak futbalu, ale ustál toV utorok sa Dunaj prehupol ako jediný program dňa nad hranicu 400-tisíc divákov. Včera ju už tento dobový seriál Markízy podliezol. Ale len veľmi tesne.
A rovnako aj Jojka podliezla so svojím vlajkovým seriálom Nemocnica magickú hranicu, no tento raz hovoríme už o poklese pod 300 tisícové publikum.
Ale poďme pekne poporiadku. Dunaj, k vašim službám včera znovu okupoval prvú priečku oboch denných rebríčkov dennej sledovanosti. V komerčnej cieľovej skupine divákov medzi 12 až 54 rokov, teda publikum, na ktoré komerčné stanice cielia reklamu, si seriálový hit pripísal rating 6,3 percenta a podiel na trhu uhral na úrovni 23,2 percenta.V tejto cieľovke to bol zároveň jediný program dňa, ktorý dokázal pokoriť hranicu 6 ratingov a zvyšným programov sa výraznejšie vzdialil. Ani jeden zo všetkých ďalších včera odvysielaných programov na celom televíznom trhu nedokázal prekonať ani 5 ratingov.
Nemocnica na Jojke si pripísala rating 4.3 percenta a podielom vyskočila na 15,6 percenta. RTVS na svojej hlavnej stanici, Jednotke vysielala další diel cestovateľskej letnej relácie S úsmevom po Slovensku, ktorá si pripísala podiel na trhu 5,2 percenta. Prvý polčas slovanistov si vyboxoval 3,2 percentný rating a podiel na trhu 12,1 percenta.
V univerzálnej cieľovke sledovalo celkovo Dunaj, k vašim službám 397 tisíc divákov nad 12 rokov, Nemocnicu videlo 277 tisícové publikum, S úsmevom po Slovensku pozeralo 110 tisíc divákov a prvý polčas futbalu si zaplo 193 tisícové publikum.No zápas Slovanistov ovplyvňoval sledovanosť aj svojím druhým polčasom. Ku obrazovkám dokázal prilákať ešte viac divákov. Robil tak výraznú konkurenciu českému krimiseriálu Špecialisti na TV Markíza a politickej diskusnej relácii Na hrane na TV Joj.
Druhý polčas futbalu v komerčnom publiku si vylepšil rating o 0,2 percentuálneho bodu, teda na 4,3 percenta a podielom vyskočil na 14,3 percenta. Špecialisti si pripísali rating 3,1 percenta a podielom na trhu išli na rovných 18 percent. Diskusia Na hrane dokázala dosiahnúť rating 1,4 percenta a podiel na trhu 6,2 percenta.
V univerzálnom publiku sledovalo druhý polčas 213 tisíc divákov nad 12 rokov, Špecialistov si pozrelo 205 tisíc divákov a Na hrane 129 tisícové publikum.