Koncom roku 2022 ste ohlásili veľké navýšenie cien za televíznu reklamu. Ako sa tento krok prejavil na záujme zadávateľov?
Zvyšovanie cien pripravujeme na základe odhadovaného dopytu po mediálnom priestore a taktiež po dôkladnom odbornom odhade našich možností produkcie komerčných ratingov. Zatiaľ sme vo fáze, kedy je to hlavný driver inflácie. Tým pádom si neodľahčujeme percento vypredanosti, ale sme schopní lepšie reagovať na zvýšený dopyt. Ten už vieme jasne kvantifikovať za prvý polrok a môžem povedať, že bol výrazne vyšší v porovnaní s minulými rokmi.
Je pravda, že niektoré značky práve kvôli vysokým cenám vypustili televíziu zo svojho marketingového budgetu?
Viem o jednej značke, ktorá vypustila komunikáciu v komerčných televíziách. A nešlo vôbec o stratu klienta kvôli vysokej cene, skôr to bolo o amaterizme konzultanta/audítora/interného zamestnanca, ktorý to takto nastavil a zaviedol tak klienta do úplne nerealistických očakávaní a cieľov na tento rok. Nuž, ak sa niekto predáva cez nesplniteľné sľuby, ťažko s tým niečo u...
Zostáva vám 85% na dočítanie.