Zmena názvu z Twitteru na X stále vyvoláva veľa vášní.
StoryEditor

X-ko, premenovaný Twitter výrazne znížil cenu za reklamu, chce späť inzerentov

26.07.2023, 17:13
Autor:
ČTKČTK

Navyše nečakané premenovanie sociálnej siete zasialo zmätok aj do hláv užívateľov. Tí hľadajú odpoveď na jednoduchú otázku: Ako majú teraz hovoriť tweetom?

Prevádzkovateľ sociálnej siete X po zmene názvu z pôvodného Twitteru výrazne znížil cenu za reklamu, aby prilákal späť inzerentov. Napísal to americký list The Wall Street Journal, ktorý sa odvoláva na e-maily medzi firmou a obstarávateľmi reklamy z tohto týždňa. Firma ponúka nové stimuly, no zároveň inzerentov varovala, že ak nebudú spĺňať stanovený limit výdavkov na reklamu na platforme, môžu prísť o status overeného užívateľa.

Spoločnosť Twitter, ktorá bola prevádzkovateľom rovnomennej platformy, tento mesiac prestala existovať ako samostatný podnik a je súčasťou nástupníckej firmy X Corp miliardára Elona Muska. Ten firmu Twitter vlani na jeseň kúpil zhruba za 44 miliárd dolárov (vtedy približne 41 miliárd eur), dovtedy sa s jej akciami obchodovalo na burze.

Chcú tískať späť inzerentov

Stimuly, ktoré teraz X Corp inzerentom ponúka, sa týkajú amerického a britského trhu. Nevzťahujú sa pritom na všetku reklamu, ale len na vybrané formáty. X Corp zarába väčšinu peňazí práve z reklamy, keď ale Musk firmu Twitter prevzal, podnik začal mať problémy pri získavaní nových reklamných zmlúv. Časti inzerentov sa totiž prestal pozdávať Muskov prístup k riadeniu a moderovaniu obsahu. Reklamný priemysel je navyše v útlme a viaceré mediálne spoločnosti začali ponúkať vlastné zľavy.

Spoločnosť X tento týždeň začala niektorým inzerentom ponúkať znížené ceny za videoreklamu, ktorá sa zobrazuje popri zozname trendových tém, uviedol The Wall Street Journal. Takéto reklamy poskytujú značkám 24-hodinové umiestnenie na vrchole zoznamu populárnych tém webu. X Corp ponúka až do 31. júla päťdesiatpercentnú zľavu na všetky nové rezervácie týchto reklám, mimo ďalších zliav.

image

Zmena Twitteru na X.

"Cieľom týchto zliav je pomôcť našim inzerentom získať dosah v kľúčových chvíľach na twitteri, ako je Svetový pohár žien," stálo v jednom z e-mailov, ktoré citoval The Wall Street Journal.

Spoločnosť X tiež varovala inzerentov, že počnúc 7. augustom prídu o účty značiek overenie, ak nemajú za predchádzajúcich 30 dní utratených za reklamu na platforme aspoň 1000 dolárov (900 eur) alebo za predchádzajúcich 180 dní aspoň 6000 dolárov (asi 5 430 eur). Ide o symbol zaškrtnutia v zlatej farbe, ktoré označuje, že účet naozaj reprezentuje ich značku.

Musk začiatkom tohto mesiaca tweetoval, že spoločnosť zaznamenala zhruba päťdesiatpercentný pokles príjmov z reklamy a že má negatívny cash flow. Nedávno najal Lindu Yaccarinovú, bývalú šéfku reklamného oddelenia vo firme NBC Universal, za generálnu riaditeľku, aby pomohla vrátiť značky späť.

Nie je to prvýkrát, čo sa platforma snaží zvýšiť svoje príjmy ponukou zliav na reklamy. Spoločnosť ponúkla veľké reklamné stimuly okolo Super Bowlu, typicky najväčšieho generátora príjmov z reklamy na twitteri.

Zaniknú aj tweety? 

Po tom čo miliardár Elon Musk oznámil, že mení názov Twitteru na X-ko, nastal medzi užívateľmi veľký zm§tok. Snažia sa nájsť odpoveď na jednoduchú otázku: Ako sa teda bude teraz hovoriť tweetom?

Užívatelia twitteru - teda vlastne X - na zmenu dôverne známej značky zareagovali tweetovou víchricou (alebo vlastne x-víchricou) a smrští návrhov, ako sa teraz zmenia výrazy spojené s užívaním tejto sociálnej siete. Sám Musk sa nechal počuť, že keď je z twitteru teraz X, tweetom by sa malo po anglicky hovoriť X‘s - a užívatelia diskutujú, či sa to má čítať ako "crosses" (krížiky), alebo ixes, čo by sa dalo preložiť ako "x-ko alebo iksko". Padol tiež návrh, aby sa oba termíny spojili dokopy a postom na X sa hovorilo "xeets" (ksity).

image

Ako sa budú volať tweety?

Stále bez zmeny zostáva názov twitteru, výraz "tweet" a ďalšie prvky celkovej značky Twitter. Spoločnosť spustila stránku x.com, ktorá však presmeruje na twitter.com. Tlačidlo na webovej stránke pre vytvorenie príspevku stále obsahuje nápis "tweet" a vyhľadávací panel stále obsahuje nápis "search twitter". A tweety vložené na weboch tretích strán stále nesú logo modrého vtáka. Aplikácia Twitter pre iOS a Android sa medzitým zdajú byť úplne rovnaké, vrátane kultového loga.

"To nie je nič nezvyčajné pre Muskov vrtošivý manažérsky štýl, kedy často zapriahne vozidlo pred koňa. Istá je jedna vec - názov X nespadol len tak zčista jasna odnikud," napísal Variety.

Prečo ale meniť Twitter na X práve teraz? Jednou z možností je, že chce Musk znovu opanovať novinové titulky a odvrátiť konverzáciu od toho, ako sa Twitter porovnáva so službou spoločnosti Meta Platforms nazvanou Threads, ktorá na začiatku tohto mesiaca debutovala ako priamy konkurent Twitteru, uviedol Variety.

Kým Threads sa prezentuje ako "aplikácia pre textovú konverzáciu", X má ambície byť niečím oveľa viac. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 03:16