StoryEditor

Šéf CME: Priemerná sledovanosť Voyo na predplatiteľa sú 2 hodiny denne a stále to rastie

24.04.2023, 11:14

"Voyo je úspešné hlavne vďaka kvalitnému lokálnemu obsahu. Ten je nutný predovšetkým v konkurencii s medzinárodnými hráčmi typu Netflix, HBO alebo Disney,“ povedali na stretnutí s novinármi najvyšší predstavitelia spoločnosti CME, do ktorej patrí aj Markíza, Didier Stoessel a jeho zástupca Dušan Švalek.

Streamovacia služba Voyo si ide pevne za tvrdením, že do roku 2025 získajú milión predplatiteľov na Slovensku a v Česku. Zatiaľ sú na pol ceste, keďže tento rok ohlásili pol milióna predplatiteľov.

Méta milión predplatiteľov je pre CME reálne dosiahnuteľné ambícia. Podľa ich generálneho riediteľa bude služba SVOD, teda predplatené video na požiadanie, aj ďalej rásť a do štyroch rokov sa jeho podiel na českom a slovenskom trhu zdvojnásobí.

image

Najvyšší predstavitelia spoločnosti CME Didier Stoessel a jeho zástupca Dušan Švalek na stretnutí s novinármi.

Nekanibalizujú sa

Ako predstavitelia CME na stretnutí s novinármi uviedli, modelovým vzorom je pre ich Voyo škandinávska cesta a to konkrétne miesta streamovacia služba Viaplay. Tá je podľa Stoessela úspešná hlavne vďaka kvalitnému lokálnemu obsahu. „Ten je nutný predovšetkým v konkurencii s medzinárodnými hráčmi typu Netflix, HBO alebo Disney,“ doplnil Dušan Švalek, zástupca generálneho riaditeľa CME. A rovnakou cestou sa uberajú aj pri Voyo.

image

Najvyšší nárast predplatiteľov nastal na Voyo po pridaní prvého Voyo originálu.

Tá tiež zaznamenala najsilnejší nábeh predplatiteľov po tom, čo do služby pridali pôvodnú vlastnú tvorbu. Lokálna SVOD služba Voyo na tuzemskom trhu presadila kvôli kvalitnému obsahu a rozsiahlym investíciám do tvorby. Len tento rok majú vo výrobe 70 nových českých a slovenských titulov, čo je v porovnaní s minulým rokom takmer štvornásobok. „Vidíme, že konzumácia obsahu v súhrne na lineárnych a nelineárnych kanáloch rastie v porovnaní s predošlými rokmi,“ upresnil Stoessel. 

image

Prieskum spontánnej znalosti streamovacích služieb.

Voyo však podľa predstaviteľov CME nekanibalizuje ich lineárne vysielanie, ale v mnohom ho dopĺňa, alebo podporuje. Dokazuje to podľa nich aj upevňovanie pozície TV Markíza ako televízneho lídra na slovenskom, ale aj TV Nova na českom trhu. Podiel TV Markízy na celodennej sledovanosti v skupine 15-54 tento rok dosahuje 28,6 percenta, zatiaľ čo vlani to bolo 23,7 percenta. V prípade TV Nova sa tohtoročný podiel na celodennej sledovanosti v skupine 15-54 dostal 33,5 percenta, čo je nárasť proti vlaňajšej celodennej sledovanosti o 3 percentuálne body. 

image

Ako sa darí Voyo v sledovanosti?

Najznámejšia SVOD služba

Podľa výskumu spontánnej znalosti, ktorý má CME k dispozícii, je Voyo na Slovensku najznámejšou SVOD službou pred Netflixom a HBO Max. V Česku je druhé, hneď za Netflixom.

Podiel domácností využívajúcich SVOD sa na slovenskom trhu do roku 2027 ešte zvýši. SVOD bude využívať na Slovensku 2 milióny domácností. V našej krajine je súčasná penetrácia SVOD 600 tisíc domácností. Čiže predstavitelia CME predpokladajú, že sa penetrácia SVOD sa na Slovensku zvýši na 45 percent. Ešte vyššie číslo očakávajú v Česku a to rovno 50 percent.

image

Ako sa darí Voyo v sledovanosti?

Až 82 percent zákazníkov využíva službu Voyo na Slovensku raz týždenne a trávi na nej v priemere takmer 2 hodiny denne (týždenne je to presnejšie 13 hodín). V Česku je to podobné, tam  využíva službu Voyo raz týždenne 89 percent zákazníkov a trávi na nej v priemere rovnako 2 hodiny denne (v prípade prepočtu na týždeň je to v Česku oproti Slovensku o pol hodiny viac, teda 13,5 hodiny týždenne).

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 03:12