Poďme na to pekne od začiatku, ako sa vlastne hľadá námet na seriál pre najsledovanejšiu televíziu?
Dubovská: Vôbec nie ľahko. Evita o tom vie svoje.
Twarzdik: Námet by mala byť A4-ka, z ktorej obsahu je nadšený každý v televízii. To je ten ideálny námet. Ale taký neexistuje. Je veľmi dôležité, či hovoríme o námete na denný seriál, alebo o seriáli, ktorý má ísť do prime-timu. Každý z nich je totiž špecifický, má svoje vlastné pravidlá.
Dobré námety hľadáme úplne všade, u autorov, ktorí s nami spolupracujú, u tých ktorí s nami chcú spolupracovať, robíme adaptácie zahraničných seriálov. Otázka teda nestojí tak, že kde všade ich hľadáme, ale ako sa k nám dostanú tie pravé. A vždy je to inak. Je to naozaj náročný proces. A keď sa nejaký námet odsúhlasí, začína sa ďalšia náročná cesta, lebo ho potom treba ďalej rozpracovať.
A aký je teda rozdiel v námetoch do accessu a do prime-timu?
Twardzik: O šiestej večer je pri televíznej obrazovke iné zloženie ľudí, než ako je večer o pol deviatej. O šiestej sú tam ešte aj deti, na to treba myslieť.
Zostáva vám 95% na dočítanie.