Vo včerajší prime time sa očakával najväčší súboj o diváka medzi oboma komerčnými stanicami. Obe televízie hneď úvodom roka totiž vyšli so svojimi silnými zbraňami.
TV Joj prišla s novou sériou obľúbenej Nemocnice a televízny líder ponúkol divákom svoj prvý dobový seriál Dunaj, k vašim službám. Obe televízie podporili svoje ťaháky silnou mediálnou kampaňou, no výrazná sledovanosť, ako mala napríklad Iveta v nedeľnom prime time, sa veru nekonala. TV Joj odvysielala v nedeľu dve časti tejto kontroverznej novinky po sebe a v priemere si oba diely pozrelo 777 tisíc divákov.
Dunaj vyhral, ale bez rekordov
Včera sa najlepšie darilo novinke Dunaj, k vašim službám, ktorá sa stala najsledovanejším nespravodajským programom dňa v oboch cieľových skupinách. Aj keď môže byť TV Markíza s číslami spokojná, rozhodne sa nedá hovoriť v sledovanosti o televíznom valci.
Nový dobový seriál dosiahol v obchodne podstatnej komerčnej cieľovke 12 – 54 rating 7,8 percenta a podiel na trhu 22 percent. Nemocnica uhrala rating 6,7 percenta, čo jej zabezpečilo trhový podiel 19,4 percenta. V univerzálnej cieľovke všetkých divákov nad 12 rokov prilákal Dunaj, k vašim službám ku obrazovkám 454 tisícové publikum a Nemocnica ich mala o 28 tisíc menej, teda pozrelo si ju 426 tisíc divákov.
Možno by tých divákov mohli mať oba programy aj o desaťtisíce viac, ale mali proti sebe nečakane silného konkurenta. A to športový kanál RTVS, ktorý ponúkol divákom druhá kolo nočného zjazdového lyžovania, v ktorom súťažila naša fenomenálne Petra Vlhová.
A to, že štartovala naša lyžiarka, po vybojovanom podvečernom prvom kole, ako líderka pretekov, prilákalo ku obrazovkám silnú divácku základňu. Druhé kolo zjazdového lyžovania v rakúskom Flachau dosiahlo v u komerčného publika rating 6,6 percenta a podiel na trhu dokonca vyšší ako Nemocnica, a to 19,7 percenta. V univerzálnom publiku bolo na zjazd, v ktorom si naša lyžiarka udržala líderskú pozíciu a skončila prvá, pozrelo 387 tisíc divákov.
Aj v podvečer brala divákov Vlhová
Rovnako aj prvé podvečerné kolo dokázalo poriadna zamotať karty s televíznou sledovanosťou. To získalo v komerčnej cieľovke rating 4,4 percent a podiel na trhu 15,8 percenta a uberalo podvečerných divákov hlavným televíznym okruhom. Pocítili to všetky tri podvečerné programy plnoformátových slovenských televízií, ale najviac to schytal nový súťažno zábavný program Traf to! na Jednotke. Ten sa oproti všerajšej úplne prvej časti prepadol až o 82 tisíc divákov. Včera si druhý diel novej súťažnej relácie pozrelo 175 tisíc divákov.
O divákov prišli aj oba programy komerčných staníc. Novinka na Markíze, Mama na prenájom, stratila oproti prvému dielu 49 tisíc divákov, keď ju sledovalo 368 tisíc divákov a Bez servítky stratilo 26 tisíc divákov a kleslo so sledovanosťou pod 300 tisícovú hranicu. Konkrétne kuchárska šou prilákala ku obrazovkám 290 tisíc divákov.
V komerčnej cieľovke 12-54 dosiahol denný seriál Mama na prenájom rating 6,5 percenta a podiel na trhu 21,7 percenta a Bez servítky uhralo 4,6 percentný rating a trhový podiel 16,6 percenta.
Mama na prenájom tak bola v podvečernom pásme lídrom v sledovanosti v oboch cieľových skupinách.
Celkovo znovu víťazné spravodajstvo
Celkovým víťazom dňa sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 zaznamenali rating 9,2 percenta a nadpriemerný trhový podiel 29,9 percenta.
Súhrn najdôležitejších udalostí z domova i zo sveta si nenechalo ujsť 558 tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Druhé miesto obsadila taktiež v oboch hlavných cieľových skupinách nasledujúca relácia Počasie (rating 8,4 percenta a podiel na trhu rovnaký ako deň predtým, 26,7 percenta v cieľovke 12-54), ktorú si pozrelo 521 tisíc divákov starších ako 12 rokov.