Piatkový prime time patril semifinálovému kolu reality šou Farma. Diel, v ktorom sme definitívne spoznali finálovú trojicu, dosiahol u komerčného publika 12-54 rating 5,2 percenta a trhový podiel 22,4 percenta.
Jej konkurencia na RTVS Milujem Slovensko, s účinkujúcimi z rozprávky Zakliata Jaskyňa, uhralo podiel na trhu 14,7 percenta a komediálny seriál Hranica na Joj 12,8 percenta. V univerzálnom publiku 12+ sledovalo farmu 391 divákov, Milujem Slovensko 306 divákov a Hranicu si zaplo 263 tisíc divákov.
Aj keď sa Farme v piatok darilo, na nespravodajský program dňa to nestačilo. Aj v oboch cieľových skupinách ju predstihlo podvečerné Bez servítky. Zábavný program aj o varení dosiahol v komerčnom publiku rating 6,4 percenta a 29,6 percentný podiel na trhu. V univerzálnom publiku ho sledovalo 399 tisíc divákov.
Sobotu ovládil FIFqo
V sobotu si už Farma víťazstvo nenechala zobrať nikomu. Dlhoročne obľúbená reality šou Farma vyvrcholila v sobotu 17. decembra na obrazovkách televízie Markíza priamym prenosom veľkolepého finále svojej v poradí už 14. série. V oboch hlavných cieľových skupinách prekonalo všetky doterajšie rekordy a zároveň išlo o suverénne najsledovanejší program dňa v rámci celého televízneho trhu.
V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahol záverečný priamy prenos najobľúbenejšej reality šou v rámci aktuálnej sezóny rekordný rating 9,3 percent a rovnako aj najvyšší trhový podiel 31,3 percent.
Zároveň išlo o najsledovanejší nešportový program celého uplynulého týždňa. Konkurenčné programy zaostali, keďže film Umenie pretekať v daždi zaznamenal na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel 9,7 percent a šou Záhady tela na Jednotke RTVS podiel na trhu 11 percent.
Zápolenie trojice najúspešnejších farmárov pod moderátorským vedením Mareka Fašianga obzvlášť zaujalo mladé ženy vo veku od 15 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania šou zabezpečili trhový podiel až 50,7 percent.
Tohtoročná Farma sa niesla v znamení inovácií, náročnej práce na statku, drsných životných podmienok a dohľadu nielen hospodára Martina Bagara, ale aj sarkastickej a nekompromisnej umelej inteligencie Alice. Rozprávkovú výhru vo výške 75 tisíc eur si napokon v napínavých finálových disciplínach vybojoval súťažiaci Filip „FiFqo“ Jánoš.
Jeho záverečnú cestu k víťazstvu si nenechalo ujsť v rámci tohto ročníka taktiež rekordných 489-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania malo finále dosah až na 754-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine Farma výrazne porazila konkurenčné programy.
Záhady tela sledovalo v univerzálnom publiku 319 tisíc divákov a film Umenie pretekať v daždi si zaplo 156 tisíc divákov.
Ani tým sa však Farma nekončí a ešte niekoľko týždňov bude exkluzívne iba na Voyo pokračovať prostredníctvom špeciálnej online relácie s názvom Život po Farme, ktorá bude sledovať osudy jednotlivých súťažiacich aj po skončení reality šou v televízii.
Počnúc utorkom 20. decembrom 2022 tak fanúšikovia budú mať možnosť v spoločnosti obľúbeného tímu farmárskych glosátorov každý utorok a štvrtok sledovať, ako sa ich obľúbencom darí doma, v práci, a či sa budú stretávať s inými farmármi aj po skončení televíznej šou.
Futbalový triumf Argentíny
V nedeľu prilákal ku obrazovkám v prime time vianočný špeciál druhej série šou Pečie celé Slovensko, v ktorom svoje pekárske schopnosti predviedli známe tváre z televíznych obrazoviek a rozhlasu si v nedeľu večer na Jednotke pozrelo 426 tisíc divákov v cieľovej skupine 12+ a v komerčnej cieľovej skupine 12-54 dosiahol špeciál Pečie celé Slovensko rating 5,7 percenta a podiel na trhu 19,9 percenta.
Účtovník s Benom Affleckom na Markíze si pripísal v komerčnom publiku o málo vyšší rating 5,9 percenta a podiel rovných 22 percent. V siedmom nebi na Jojke dosiahlo rating 5,5 percenta a trhový podiel 18,2 percenta. Film Účtovník v univerzálnej cieľovej skupine sledovalo 268 tisíc divákov a V siedmom nebi 440 tisíc divákov.
Víkendové televízne vysielanie ovládol aj futbal na:Športe
Cez víkend si športoví fanúšikovia nenechali ujsť vyvrcholenie futbalového šampionátu v Katare. Finálový zápas Argentíny s Francúzskom sledovalo v nedeľu podvečer až 659 tisíc divákov v cieľovej skupine 12+ a v cieľovej skupine 12-54 dosiahol športový prenos trhový podiel dokonca až 36,4 percenta. Zápas sa tak v nedeľu stal najsledovanejším televíznym programom dňa.
Majstrovstvá sveta 2022 vo futbale boli veľkým diváckym ťahákom počas celého trvania šampionátu, ale vyvrcholenie futbalového sviatku roka pritiahlo k televíznym obrazovkám rekordné počty divákov.
V sobotu podvečer si zápas Chorvátska s Marokom o 3. miesto pozrelo 402 tisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine a druhý polčas v komerčnom publiku dosiahol tento športový prenos 29,3 percentný trhový podiel.
Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA