StoryEditor

Martin Heržo: Tlak na výrobu a vypredanosť reklamného priestoru vybalansujete len infláciou

25.11.2022, 09:48
  • "V tomto roku sme spolu s Markízou prišli o 8 miliónov EUR, ktoré neboli v TV priestore umiestnené. Nechceme, aby sa to v budúcnosti opakovalo," vysvetľuje obchodný riaditeľ Joj group Martin Heržo pre Stratégie.
  • Práve tento veľký slovenský mediálny dom Joj Group počas predstavovania obchodnej politike na budúci rok informoval, že cena za reklamu v ich portfóliu porastie takmer o 30 percent.
  • Aké sú ďalšie očakávania televízie TV Joj na budúci rok si môžete prečítať v nasledujúcom rozhovore. 

Ako by ste zhodnotili aktuálny rok, ktorý je váš jubilejný?

Oslávili sme výročných 20 rokov vysielania a priviedli sme na svet ďalšiu, už trinástu vlastnú televíziu –spravodajskú JOJ 24, ktorá sa okamžite etablovala na trhu, v hlavnom vysielacom čase pravidelne poráža svoju priamu konkurenciu. V portfóliu dnes máme 14 TV staníc a v rámci siete Valetin obsluhujeme viac ako 50 online portálov. Keď k tomu pridáme streamovaciu platformu JOJ Play, právom hovoríme o najväčšej a najširšej mediálnej skupine na Slovensku. A pri týchto číslach do budúcnosti určite nekončíme.

Vo vašej novej obchodnej politike na budúci rok ste zvýšili cenu za reklamu. O koľko a ktorých sektorov sa to dotklo?

Cena nášho produktu rastie o 28,5 percenta. Týka sa to hlavne televíznej ceny, keďže 95 percent príjmov máme z televíznej reklamy, online videoreklama u nás medziročne rastie o desať percent.

Ktoré faktory okrem inflácie spôsobili to, že ste cenu zvyšovali?

Ovplyvňuje nás hlavne rast našich výrobných nákladov. Sme firma ako akákoľvek iná výrobná spoločnosť – vyrábame produkty, ktoré síce nie sú hmotné, ale náklady máme rovnaké ako všetci klienti. Už v tomto roku nám narástli dvojciferne, čím kopírujeme trh. Okrem toho, tr...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. november 2024 11:50