Údajne je reklamný priestor v 4. kvartáli úplne vypredaný. Je to pravda?
Áno, tak ako sme očakávali podľa našich dopytov z dealov, aj 4. kvartál je v previse dopytu nad ponukou. Najhoršie mesiace z hľadiska delivery sú september a november. Pričom október je vypredaný, ale nedodávky budú relatívne nízke, v porovnaní s priemerom za tento rok.
Riešia to televízie tým, že vytvárajú na Slovensku nové televízne stanice, aby mohli ponúknuť ďalší reklamný priestor?
Snažíme sa o rozširovanie portfólia staníc s cieľom získať širší zásah a zvýšiť tak nielen disponibilný rating, ale aj docieliť zvýšenie reachových parametrov. S novou stanicou Markíza KRIMI sa nám oboje podarilo.
Ako vnímate vypredaný priestor v pozícii aktuálnej silnej inflácie a výrazne vyšším nákladom? Upravujete svoje cenníky reklamy?
Cenotvorba na slovenskom televíznom trhu je stabilná. To znamená, že v prípade ročného komitmentu si cenové nastavenie s klientom vážime a nepristupujeme k úprave ceny počas roka. Samozrejme, v prípade dealov od apríla sme už zľavy upravili nižšie. Pre tento rok teda platilo, že kto skôr znegocioval, mal výraznejšiu zľavu.
Ako ste dobre poznamenali, aj nám sa výrazne navýšili vstupy produkcie, čiže aj content je zásadne drahší. Preto pracujeme s jasne zadefinovaným nárastom cien do roku 2023....
Zostáva vám 85% na dočítanie.