Televízia JOJ, po víkendovej dvojporcii 10. ročníka šou Česko Slovensko má talent, svojmu programu tak verí, že ide do priamej konfrontácie s najväčšou šou na Markíze. Kým po minulé roky vysielala v nedeľné večery hlavne filmy, čím nechala tento lukratívny čas pre veľké šou svojej konkurencii (Markíza vtedy zvykla vysielať Tvoja tvár znie povedome, Česko Slovenská superstar, či najnovšie na jar tanečnú šou Let´s Dance) a svoju talentovú šou ponúkala divákom v sobotné večery, tento rok hádže povestnú rukavicu do ringu.
S programom Česko Slovensko má talent ide do priameho súboja počas nedeľného večera so šou Tvoja tvár znie povedome. Posmeliť ich mali práve odvysielané dva diely talentovej šou počas sobotného a nedeľného večera, kedy sa šou stala víťazom víkendu. V sobotu nenašla šou plná domácich aj zahraničných talentov premožiteľa a stala sa najsledovanejším programom dňa v reklamne podstatnej komerčnej cieľovej skupine 12-54. A v nedeľu ju dokázalo predbehnúť len počasie Markízy.
V sobotu si ako najsledovanejší program dňa v komerčnej cieľovej skupine pripísal rating 5 percent a podiel na trhu 17,5 percenta. V univerzálnej cieľovej skupine, v ktorej sú zarátaní všetci diváci pri obrazovkách starší ako 12 rokov, ich sledovalo 303 tisícové televízne publikum.
Ich priama konkurencia na Markíze, český film Denník moderného fotra, dosiahol v komerčnom publiku rating 4 percentá, čo mu prinieslo trhový podiel 14 percent a zábavný program Záhady tela na RTVS dosiahol trhový podiel 11,3 percenta. V univerzálnom publiku sledovalo Záhady tela 283 tisíc divákov a film Denník moderného muža si pozrelo 178 tisíc divákov.
V nedeľu dosiahol zábavný program Česko Slovensko má talent v komerčnom publiku 7,8 percentný rating čo zodpovedá 21,9 percentnému podielu na trhu. Ako sme spomínali vyššie, v tejto cieľovke ho dokázalo poraziť len počasie na Markíze, ktoré si pripísalo rating 7,8 percenta a podiel na trhu 23,9 percenta.
Tvoja tvár znie povedome na TV Markíza v rovnakom čase zaujalo toľko divákov, že to zodpovedá 5,8 percentnému ratingu a trhovému podielu 20,1 percenta. V univerzálnom publiku 12+ si Česko Slovensko má talent vybralo sledovať 399 tisíc divákov a Tvoju tváre znie povedome prilákala ku obrazovkám 318 tisíc divákov.
Nedeľný Talent na JOJke najviac zaujal divákov v mužskom publiku vo veku 35 až 45 rokov. Táto obchodne atraktívna cieľová skupina dosiahla nadpriemernú, až 11,6 percentnú sledovanosť. Diváčky v rovnakej cieľovej skupine si pripísali 9,9 percentnú sledovanosť.
Práve to mohlo posmeliť televíziu z Koliby a dnešným dňom mení stratégiu. Kastingové a aj finálové večery šou Česko Slovensko má talent presúva z plánovaných sobôt a bude šou vysielať už len raz týždenne a to v nedeľu priamo proti šou TV Markíza. Bude teda zaujímavé sledovať, ako tento priamy súboj dvoch najväčších šou-programov dvoch najsledovanejších televízií dopadne.