Štyria poslanci Kotlebovej ĽSNS predložili v parlamente zákon, ktorým chcú doplniť zákon o reklame tak, aby televízie nemohli vysielať reklamu v programoch pre mladších ako 18 rokov a aby v televíznej reklame nemohli účinkovať deti.
"Hlavným cieľom predloženého návrhu zákona je zákaz vysielania reklamy v časovom období, kedy vysielanie sledujú deti a mládež do 18 rokov. Ďalším cieľom predloženého návrhu zákona je celkový zákaz pôsobenia osôb mladších ako 15 rokov v reklame," píšu v dôvodovej správe.
Poslanecký klub Ľudovej strany Naše Slovensko má v Národnej rade 14 členov, na presadenie zákona by potrebovali, aby za návrh hlasovala väčšina 150-členného parlamentu. Žiadna z ich legislatívnych iniciatív od začiatku pôsobenia v NRSR v roku 2016 nezískala podporu iného poslaneckého klubu, ani individuálnych poslancov.
V dôvodovej správe píšu predkladatelia o psychologickej manipulácii detí čoraz agresívnejšími metódami. Spomínajú sa nadnárodné korporácie, deti ako chladný nástroj marketingu a obchodu, nechýba ani zákerná psychologická manipulácia - klasická rétorika radikálnej politickej strany a internetových konšpirátorov.
Z detí, ktoré účinkujú v reklame sa podľa Kotlebovcov "stávajú prostriedky na zvyšovanie predaja a konzumu. Z fyzicky atraktívnych detí sa stáva dokonca žiadaný reklamný „tovar“. Tieto deti si pritom kvôli svojej mladosti ešte nedokážu uvedomiť, čo robia a ako ich pôsobenie v reklame môže ovplyvniť ich budúci život. Je možné, že negatívne dôsledky svojho pôsobenia v reklame si uvedomia až neskôr v dospelosti, keď bude už neskoro."
Okrem zákazu vysielania reklamy v programoch označených ako vhodné pre ľudí mladších ako 18 rokov navrhujú zakázať vysielanie reklamy aj v časovom pásme začínajúcom 30 minút pred začatím a 30 minút po skončení takých programov.