TNS Slovakia
StoryEditor

Unimedia a TNS Slovakia podpísali zmluvu na meranie outdoorových plôch

06.03.2017, 15:44
Autor:
hrnhrn
Unimedia je už štvrtou agentúrou, ktorá bude mať k dispozícii detailné dáta o vonkajšej reklame.

Agentúry Unimedia a TNS Slovakia dnes oznámili, že nadviazali spoluprácu pri odbere dát monitoringu vonkajšej reklamy. Pridali sa tak k agentúram MEC Slovakia, MediaCom a Mindshare, ktoré začali pracovať s dátami outdoorovej reklamy na začiatku tohto roka. Informovala o tom TNS Slovakia v tlačovej správe.

Na základe toho budú mať agentúry k dispozícii detailné dáta o outdoorových plochách a informácie z dopravného prieskumu. Ich kombináciou je možné plánovať a analyzovať kampane za základe štandardných mediálnych parametrov ako aj z hľadiska cieľových skupín.

​Projekt merania vonkajšej reklamy OAM (Outdoor Audience Measurement) bol oficiálne spustený v polovici roka 2016 po niekoľkoročnej príprave. TNS Slovakia tak priniesla na trh jednotnú metriku na meranie, plánovanie a optimalizáciu outdoorových kampaní ako aj na vyhodnocovanie ich efektívnosti.

Ivan Šimek, Managing Director agentúry TNS Slovakia, hovorí: „S potešením môžem konštatovať, že projekt merania vonkajšej reklamy sa úspešne rozširuje a zaujal ďalšiu významnú agentúru, ktorej podporu si vážime Pevne verím, že výsledky poskytnú jednoduchší a efektívnejší proces plánovania a vyhodnocovania kampaní, ktorý ocenia nielen mediálne agentúry, ale aj zadávatelia reklamných kampaní ako aj majitelia plôch vonkajšej reklamy."

Meranie zahŕňa dve tretiny všetkých plôch

Aktuálne sú do merania zaradené reklamné plochy spoločností BigMedia a Nubium. Monitorujú sa billboardy, bigboardy, rollupy, backlighty a citylighty (vrátane nákupných centier) – spolu viac ako 12 000 outdoorových plôch, ktoré predstavujú približne 65 % všetkých plôch nachádzajúcich sa na území Slovenska. Do monitoringu sú zahrnuté všetky plochy, ktoré sú umiestnené vo veľkých aj menších mestách a obciach ako aj pri dopravných ťahoch.

Rastislav Kaňuch, executive director agentúry Unimedia, povedal: „Rozhodli sme sa podporiť tento projekt, nakoľko vonkajšia reklama ako jeden z dôležitých mediatypov na trhu dlhodobo postrádala jednotnú metodiku merania. Myslíme si, že je potrebné štandardizovať aj túto oblasť mediálneho trhu. Uvítame, ak sa k tomuto projektu pripoja aj ostatní prevádzkovatelia vonkajšej reklamy a vytvorí sa tak jednotná mena, tak ako ju poznáme pri ostatných typoch médií.“ 

OAM prispieva k spresneniu výpočtov mediálnych parametrov kampaní a k zlepšeniu práce pri plánovaní outdoorových kampaní mediálnymi agentúrami. Meranie umožňuje vyhodnocovať existujúce kampane, ale tiež kampane plánovať a optimalizovať vzhľadom na rozpočet alebo požadovanú účinnosť.

Plánovanie a vyhodnocovanie kampaní si môžu mediálne agentúry, ale aj zadávatelia reklamy nastaviť pre rôzne cieľové skupiny. Na prácu s výsledkami merania slúži plánovací a analytický softvér, ktorý obsahuje databázu plôch, a ktorý umožňuje výpočet mediálnych parametrov, ako je zásah (Rch), počet impresií (GI), priemerný počet zhliadnutí (OTS), GRPs či afinita.

Prekrytie umiestnenia reklamných plôch a pohybu obyvateľstva, zisteného dopravným prieskumom:

TNS Slovakia

O projekte merania vonkajšej reklamy:

  • Prieskum bol oficiálne spustený v polovici roka 2016 po niekoľkoročnej príprave. TNS Slovakia tak priniesla na trh jednotnú metriku na meranie, plánovanie a optimalizáciu outdoorových kampaní ako aj na vyhodnocovanie ich efektívnosti.
  • Aktuálne sú do merania zaradené reklamné plochy spoločností BigMedia a Nubium. Monitorujú sa billboardy, bigboardy, rollupy, backlighty a citylighty (vrátane nákupných centier) – spolu viac ako 12 000 outdoorových plôch, ktoré predstavujú približne 65 % všetkých plôch nachádzajúcich sa na území Slovenska.
  • Do monitoringu sú zahrnuté všetky plochy, ktoré sú umiestnené vo veľkých aj menších mestách a obciach ako aj pri dopravných ťahoch.
  • Outdoorové meranie sa skladá z troch základných častí – dopravného prieskumu (Traffic Survey), parametrov plôch a štúdii viditeľnosti. Dopravný prieskum sa realizuje na území celého Slovenska na reprezentatívnej vzorke 15 000 respondentov ročne. Zisťuje, kde, kedy, kam a ako sa ľudia pohybujú.
  • Parametre plôch identifikujú, kde všade sa reklamné plochy nachádzajú, aké sú ich technické parametre a viditeľnosť. V tomto kroku sa prepájajú dáta od vlastníkov OOH plôch spolu s nezávislým auditom, ktorý sa realizuje raz ročne a kontroluje 10 % náhodne vybraných plôch.
  • Štúdia viditeľnosti je založená na použití očnej kamery a poskytuje údaje o tom, aká je viditeľnosť jednotlivých plôch vzhľadom na ich parametre. Na jej základe sa kombinuje databáza reklamných plôch a ich parametrov s dopravným prieskumom

01 - Modified: 2017-03-06 14:44:00 - Feat.: 0 - Title: Prvé mediálne agentúry začali odoberať dáta z monitoringu vonkajšej reklamy
01 - Modified: 2024-09-09 07:58:18 - Feat.: - Title: Ceny za reklamu v televízii rastú, ale investície zostávajú stabilné 02 - Modified: 2023-11-22 13:45:02 - Feat.: - Title: Na Slovensku pomaly prebieha digitálna revolúcia, čoraz viac sa využívajú netradičné 2D a 3D formy outdooru 03 - Modified: 2023-09-21 12:41:06 - Feat.: - Title: Miroslav Pleško z Unimedia: Očakávame, že jeseň bude opäť vypredaná 04 - Modified: 2023-08-03 07:58:51 - Feat.: - Title: OOH: Táto práca bude baviť nielen porotu, ale aj turistov 05 - Modified: 2023-06-13 07:54:00 - Feat.: - Title: Dátová revolúcia: Sila, ktorá mení svet mediálnych agentúr
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 04:11