Seriály, ktoré vznikli v bývalom režime, priklincovali večer k obrazovkám milióny divákov. Či už zobrazovali vtedajšiu realitu idealisticky alebo ideologicky, boli masovo sledované.
Bez diaľkového ovládača
Prieskum z konca 80-tych rokov zistil, že televízne seriály pozeralo až 83 percent divákov. Vysoká sledovanosť a obľúbenosť seriálov vyplývali zo socialistického štýlu života s obmedzenými možnosťami trávenia voľného času. Hlavnou príčinou však bolo, že v tej dobe neexistovali diaľkové ovládače a množstvo rôznych televízií. V ponuke boli dva televízne kanály Československej televízie. Dvojka neponúkala atraktívnejší program než bol seriál so známymi hercami, takže nebolo veľmi medzi čím vyberať.
Kráľ televíznych seriálov
Po roku 1968 stanovila vláda pravidlá fungovania na nasledujúcich 20 rokov normalizačného režimu. Zaviedla dve národné cenzúrne inštitúcie: Český a Slovenský úrad pre tlač a informácie, ktoré zastrešoval Federálny výbor pre tlač a informácie. Médiá tak boli často politicky zneužívané a slúžili predovšetkým ako propagandistický nástroj na zdôrazňovanie vedúcej úlohy strany.
Hoci boli seriály často poplatné režimu, boli masovo sledované. Najplodnejším autorom 70-tych a 80-tych rokov minulého storočia bol Jaroslav Dietl. Na konte má 24 seriálov, z ktorých mnohé boli úspešné aj za hranicami republiky. Okrem nich napísal stovku námetov a scenárov k filmom a televíznym inscenáciám.
Zaujímavý je tiež počet dielov jedného seriálu, ktorých bolo zvyčajne 13. Pri týždennej periodicite vysielania tak televízia pokryla všetkých 13 týždňov jedného štvrťroka.