TV Markíza
StoryEditor

Markíza zažíva od začiatku roka veľký prepad. K návratu na líderskú pozíciu by mali pomôcť osvedčené šou

03.01.2017, 18:46
Markíza pre odchod z terestriálu očakávala pokles sledovanosti, strata divákov v úvode roka je však výrazná.

Markíze sa štart nového roka nevydaril. V prvé dva dni roka zaznamenala televízia najnižší celodenný trhový podiel v konkurencii JOJ a Jednotky. Na Nový rok zaostala za JOJ o takmer 4 percentuálne body a voči Jednotke mala o 2 body menej v skupine divákov starších než 12 rokov.

Aj v prime time skončila Markíza na Nový rok za JOJ aj Jednotkou, pričom rozdiel voči JOJ bol takmer 12 bodov, voči Jednotke zaostala Markíza o 1,6 boda.

Výrazný pokles trhového podielu zaznamenala Markíza v prvý deň nového roka aj medziročne: v prime time si pohoršila o 9,2 boda (z 25,1% na 15,9%) a celodenne o 7,5 boda (z 19,7% na 12,2%).

​Obdobný výsledok zaznamenala Markíza aj druhý januárový deň. Celodenne skončila s priemerným podielom 12,5% na tretej priečke, Jednotka sa s 13,5% umiestnila na druhej priečke a pozíciu lídra získala JOJ s 16,6%. Tá si polepšila medziročne o takmer 5 bodov, naopak, Markíza medziročne stratila cez 4 body v cieľovej skupine 12+.

V prime time sa 2. januára Markíze podarilo poraziť o desatiny bodu Jednotku, JOJ si udržala pozíciu trhovej jednotky. Dosiahla 21,2% trhový podiel, čo predstavoval náskok 4,7 boda voči Markíze.

​Na prepade Markízy sa podpísalo jednak vypnutie v DVB-T, ale aj samotná programová štruktúra, ktorá divákov neoslovila. Slabá sledovanosť večerného programu na Markíze spôsobila aj nedostatočnú nábehovú krivkou ani pre hlavné spravodajské relácie, kde obidva dni dominovala JOJ.

Na Nový rok odvysielala český film Celebrity s.r.o., ktorý voči filmovej ponuke Hačikó: Príbeh psa na JOJ a Vojtechovi na Jednotke neuspel. Diváci sa k obrazovkám Markízy nevrátili ani na následne vysielaný Tarantinov western Osem hrozných.

Repríza Kameňáku 5 v pondelok 2. januára divákov taktiež neoslovila. Markíza totiž premiéru českej komédie odvysielala na konci novembra, kedy zožala úspech. Jednotka mala v ponuke Nedotknuteľných, ktorých uprednostnila väčšina divákov.

Situácia sa však môže zmeniť po nasadení premiér osvedčených relácií Dobre vedieť!, Chart show či Štastného domova alebo Hviezdnej párty. Markíza odštartuje 10. januára aj novú reality šou O 10 rokov mladší a promuje aj nový komediálny western Divoký Zapadákov. Pomôcť by mali aj viaceré televízne premiéry filmov, ktoré Markíza zaradila do vysielania.

Stratégie budú pravidelne informovať o vyvíjajúcej sa sledovanosti. V konečnom dôsledku nejde iba o stratu ratingov, ale aj o to, aby líder neprišiel o inventory tak potrebné v čase, kedy je reklamný priestor v televíziách vypredaný nielen v sezóne, ale aj v off sezóne, akou je napríklad aj január.

01 - Modified: 2017-01-03 19:37:16 - Feat.: 0 - Title: Verejnoprávna televízia odštartovala nový rok úspešne. Stavila na kvalitné filmy 02 - Modified: 2018-03-07 15:25:13 - Feat.: 0 - Title: Markíza je prvý deň bez terestriálu, JOJ porazila komerčného lídra. Pôjde o dlhodobý trend?
01 - Modified: 2022-05-13 06:49:24 - Feat.: - Title: Televízny apríl: Prime time ťahali Druhá šanca, Nemocnica a Let‘s Dance 02 - Modified: 2022-05-05 05:56:29 - Feat.: - Title: Druhá šanca sa s divákmi rozlúčila. Finále sledovalo takmer 600-tisíc divákov 03 - Modified: 2022-05-04 06:58:36 - Feat.: - Title: Druhá šanca čoskoro skončí. Pokračovať bude už na jeseň 04 - Modified: 2022-04-12 08:44:15 - Feat.: - Title: Týždenná sledovanosť: Let's Dance láme rekordy, vystrelilo Na telo s Ficom 05 - Modified: 2022-04-06 10:30:51 - Feat.: - Title: Televízny marec: Druhá šanca prekonala aj spravodajstvo. Ako sa darilo jarným novinkám?
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. november 2024 02:42