Tri oriešky pre Popolušku sú každoročne najsledovanejším programom vianočných sviatkov. Nebolo tomu inak ani tento rok. Popoluška sa stala najsledovanejším programom Štedrého večera a zároveň najsledovanejším filmom a nešportovým programom celého roka 2016. Najobľúbenejšia vianočná rozprávka všetkých generácií dosiahla sledovanosť 17,1 % a trhový podiel 38,3 % v komerčnej cieľovej skupine. Pozrelo si ju 812-tisíc divákov starších než 12 rokov.
Druhým najsledovanejším programom počas sviatkov bola premiéra novej ruskej rozprávky Dračia nevesta. Odvysielala ju Markíza na 1. sviatok vianočný 25. decembra. V komerčnej cieľovej skupine divákov zaznamenala sledovanosť 15,6 % a podiel 32,7 %. Stala sa najsledovanejším programom dňa a zaradila sa na druhú priečku najsledovanejších programov vianočných sviatkov. Nevšedný fantazijný príbeh si pozrelo 640-tisíc divákov, čo rozprávku zaradilo na druhé miesto v rebríčku najsledovanejších filmov tohto roka.
Tretia až piata priečka patrí hlavným spravodajským reláciám na Markíze. Darilo sa im v nedeľu 25. decembra, kedy im výbornú nábehovú krivku zabezpečila Dračia nevesta. Športové noviny zaznamenali sledovanosť 13,6 % a podiel 29,8 %, Televízne noviny 12,6 / 29,5 % a Počasie 12,3 / 27,7 %. Hlavnú spravodajskú reláciu Televízne noviny si pozrelo až 692-tisíc divákov starších než 12 rokov.
Šiesta priečka v rebríčku najsledovanejších programov vianočných sviatkov obsadila rozprávka Mrázik. Ruská klasika sa stala so sledovanosťou 11,5 % a podielom 24,1 aj druhým najsledovanejším programom Štedrého večera. Pozrelo si ju 540-tisíc divákov starších než 12 rokov.
Siedme až deviate miesto patrí opäť hlavným spravodajským reláciám, tentokrát tým, ktoré odvysielali Markíza a Joj v pondelok 26. decembra. Počasie na Markíze si pripísalo sledovanosť 11,2 % a podiel 27,1 %, tesne skončili hlavné spravodajské relácie konkurenčných televízií. S tesným rozdielom skončili Televízne noviny na Markíze (11,1 / 28,4 %) pred Novinami TV Joj (11 / 27,1 %).
Desiata priečka rebríčka sviatočnej sledovanosti patrí komédii Sám doma 2, ktorú na Štedrý večer odvysielala TV Joj. Dosiahla sledovanosť 10,4 % a podiel 21,4 %, Kevina si pozrelo 397-tisíc divákov starších než 12 rokov.
Ako skončili ďalšie relácie, ktoré odvysielali televízie v sviatočnom prime time
Prekvapivo vysoko, na 12. mieste, sa umiestnili Šťastné a veselé Vianoce s Markízou, tradičná vianočná pesnička naspievaná známymi tvárami Markízy. Tento rok prespievali hit Každý deň budú vraj Vianoce od skupiny Lojzo a Mira Žbirku, ktorý dosiahol sledovanosť 10,2 % a podiel 26,9 %.
Vianočné V siedmom nebi, ktoré vysielala TV Joj na 1. sviatok vianočný. Pozrelo si ho 655-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+ a pripísalo si rating 10,1 % a podiel 21,4 % (12-54), čím sa dostalo na 13. miesto.
Americkej komédii Dovolenka za trest patrí 14. priečka. Televíznu premiéru filmu odvysielala Markíza na 2. sviatok vianočný, dosiahla sledovanosť takmer 10 % a podiel 24,5 %. Pozrelo si ju 408-tisíc divákov starších než 12 rokov.
Prvý diel trilógie pod názvom Winnetou - Nový svet uviedla na 2. sviatok vianočný, 26. decembra, Jednotka. Dosiahol sledovanosť 8,1 % a podiel rovných 19 % v komerčnej cieľovej skupine divákov 12-54, pozrelo si ho 534-divákov starších než 12 rokov. Patrí mu 22. miesto v rebríčku.
Nová rozprávka Zázračný nos, ktorú Jednotka uviedla na Štedrý večer, nedokázala výraznejšie konkurovať vianočnej klasike na Markíze, dosiahla sledovanosť 7,6 % a 15,9 % podiel v komerčnej skupine divákov 12-54, pozrelo si ju 430-tisíc divákov starších než 12 rokov.
V konkurencii Winnetoua a Dovolenky za trest úplne prepadol krimitriler Novembrový muž, ktorý televízia Joj odvysielala na 2. sviatok vianočný. Pozrelo si ho len 204-tisíc starších než 12 rokov. So sledovanosťou 4,4 % a podielom 10,8 % v komerčnej cieľovej skupine 12-54 skončil na 66. priečke rebríčka relácií, ktoré odvysielali televízie počas tohtoročných vianočných sviatkov.
Počas 1. sviatku vianočného zase nedokázal konkurovať Dračej neveste a Vianočnému v siedmom zase dvojdielny film Mastičkár na Jednotke. Sledovanejšia bola druhá časť filmu, ktorú si pozrelo 4,3 % divákov pri podieli 9 % v cieľovej skupine 12-54, pozrelo si ju 318-tisíc divákov starších než 12 rokov.