„Imidž Roberta Fica je už za tie roky jasne vyformovaný. Nejaké radikálne zmeny by mohli byť až kontraproduktívne. Stále oslovuje veľkú časť voličov, aj keď už je badať určitú únavu materiálu,“ povedal Tomáš pre Stratégie ešte v auguste krátko po tom, ako opätovne prijal pozíciu mediálneho poradcu premiéra. Dnes sú známi prví ľudia, ktorí budú súčasťou novej komunikačnej stratégie vládneho Smeru.
Smer v nerovnováhe
Robert Fico má s novinármi dlhodobo problematický vzťah, istý čas ani netajil, že s niektorými médiami nekomunikuje. Tomáš situáciu zhodnotil ako neštandardnú. Sám však už v lete odmietal, že ide o jednostranný problém. „Niektoré média nechcú len informovať, ale už aj robiť politiku, čo je v rozpore so zásadami žurnalistickej praxe,“ dôvodil Tomáš.
Nový komunikačný tím, ktorý aktuálne skladá, má mať päť až šesť ľudí, zverejnil Tomáš svoje predstavy v denníku SME. Potvrdení sú zatiaľ bývalý novinár rádia Slobodná Európa Marián Bednár či politický marketér Michal Hlaváč, ktorý spolu s Radovanom Cholevom viedol predvolebnú kampaň Procházkovej Siete.
Hlaváč vtedy netajil ambície Fica ako premiéra Procházkom nahradiť. „Je úplne prirodzené, keď má poradca na niektorú oblasť verejného života iný názor ako človek, ktorému radí,“ povedal v súčasnosti politický marketér denníku SME.
Plány na podporu strany
Nový tím sa zameria primárne na komunikáciu premiéra a vlády. Zámer je užšie spolupracovať s jednotlivými ministerstvami. „Pripravujeme menšiu podpornú kampaň na november. Pôjde o prezentáciu posolstiev Smeru a zadefinovanie jeho politiky v rámci koalície,“ tvrdí Tomáš.
Podľa neho sa strana aj týmto krokom chce prihlásiť k otvorenejšej komunikácii smerom k svojim voličom. S tímom bude podobne spolupracovať aj minister kultúry a hlavný ideológ strany Marek Maďarič. Hovorkyňou premiéra naďalej zostáva Beatrice Szabóová.