StoryEditor

Displayová reklama nie je to, čo bude médiá živiť

26.09.2016, 16:53
Autor:
ebeb
Magnus Hultman zo švédskej spoločnosti na distribúciu obsahu hovorí, čomu sa musia prispôsobiť naše médiá. Nenechajte si ho ujsť na Online Summite 27.9.

V USA bude v roku 2018 viac natívnej reklamy než bannerovej. To isté čaká aj Slovensko, upozorňuje Magnus Hultman, ktorý je jeden z najinovatívnejších podnikateľov vo Švédsku. Momentálne riadi firmu Strossle, ktorá doslova „preskupuje“ čitateľov medzi  médiami. Ako to funguje a prečo by tento model mal zachrániť dnešné médiá pred Facebookom a Googlom, sa dozviete na konferencii Online Summit už zajtra 27. septembra.

Magnusovi sme položili niekoľko otázok.

Čo podľa vás momentálne najviac trápi dnešné médiá?

Vydavatelia strácajú kontrolu nad svojimi čitateľmi a rovnako nad tržbami. A deje sa tak z viacerých dôvodov. Prvým je cesta, ako sa dostávajú čitatelia na stránku média. Väčšinou to už nie je ich homepage, ale skôr sociálne siete. Za druhé, čitatelia zmenili svoje návyky, správajú sa inak, netrávia čas na jednom či dvoch médií, ale odbiehajú a ich pozornosť sa triešti. Za tretie, majú vydavatelia problém sa prispôsobiť novým technológiám, Adblock je toho dobrým príkladom. Za štvrté, vydavatelia nedostávajú, čo si zaslúžia a nové reklamné formáty musia byť správne nacenené. Displayová reklama nie je to, čo bude médiá živiť.

Je natívna reklama riešením?

Práve sme svedkami veľkej zmeny. Z Push marketingu sa presúvame do Pull marketingu. Značky (a to aj médiá) už nemôžu kričať na zákazníka, čo chcú. Namiesto toho musia začať kričať to, čo chce počuť zákazník. Namiesto „Kúp si tento produkt“ by malo odznieť „Toto sú dôvody, prečo  by ste mali mať tento produkt“. A vydavatelia majú všetko potrebné na to, aby umožnili značkám takto komunikovať. Natívna reklama je príkladom. A značka namiesto platenia si reklamnej agentúry, by si mala najať komunikačnú agentúru a tou môže byť médium. Samozrejme, tento obsah musí byť oddelený od obsahu redakčného.

Sú švédske médiá a značky pripravené prijať natívnu reklamu ako novú formu reklamy?

Aj u nás je to veľmi individuálne. Ale všeobecne sa dá povedať, že áno. Je ohromujúce, aké veľké množstvo content marketingu práve vo Švédsku vzniká. A nie je náhoda, že jedna z ukážkovej natívnej reklamy vznikla práve u nás (Volvo Truck).

Príďte zajtra (27.9.) na koferenciu Online Summit v bratislavskom hoteli Mercur. Dozviete sa, ako vyhrať nad Googlom a Facebookom a aké sú trendy v online marketingu, o ktorých ste nevedeli. 

01 - Modified: 2016-09-27 11:27:34 - Feat.: - Title: Online Summit 2016 je v plnom prúde. Tu sú highlighty 02 - Modified: 2016-09-27 12:38:28 - Feat.: - Title: Peter Nagy: Natívna reklama nie je liek, ktorý vyrieši všetky príjmy médií 03 - Modified: 2016-12-21 09:53:11 - Feat.: - Title: Predseda IAB Slovakia: Slovenské vydavateľstvá si samé kazia svoj online biznis
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 05:27