Stratégie vás informovali o tom, že skupina JOJ Group - televízia JOJ, má v susednom Česku veľké plány. Už začiatkom septembra tam prichádza s novou plnoformátovou televíziou JOJ Family. Dnes televízia oficiálne informovala o svojich plánoch v Česku.
V tlačovej správe uvádza, že uvedením stanice JOJ Family reaguje na na aktuálne snahy o zrušenie nelegálneho šírenia televízií na našom i českom území a rokuje s operátormi o vypnutí TV JOJ v Česku. Keďže podľa televízie majú v Česku slovenské komerčné stanice stanice svojho stáleho diváka, ponúkne mu alternatívu. Alternatívou má byť práve plnoformátová free to air televízia JOJ Family.
Televízia potvrdila, že nová stanica bude šírená v terestriáli, teda v DBV-T, ale aj prostredníctvom káblových, satelitných či IPTV operátorov. Z dôvodu, aby na úvod získala čo najlepšie pokrytie.
Obsahovo bude zameraná na rodinného diváka, tak ako to napovedá jej názov. V septembri štartuje s talentovou šou Česko-Slovensko má talent, ktorú bude vysielať ako jediná stanica v Česku a zároveň aj na Slovensku. Zrejme má televízia licenciu na práva vysielať šou v oboch krajinách. Z titulu zábavnej šou vychádza aj úvodný slogan, ktorým televízia vstupuje na český trh: Televize, ktorá má talent.
Pri zostavovaní programovej štruktúry chce televízia vychádzať z toho najlepšieho, čo má v TV JOJ vo svojej knižnici. Spolieha sa na domácu tvorbu, ktorú môže šíriť aj v inej krajine a pravdepodobne to platí aj pre akvizície.
Českých divákov chce televízia JOJ Family od začiatku zaujať seriálmi: ZOO, Keby bolo keby a Doktorkou Emou. V českom jazyku a s českými protagonistami pripravuje scripted reality formát Soudní síň. Divákom ponúkne aj zábavnú reláciu Uhádni môj vek, sitcomy: Hod svišťom, Svet podľa Evelyn alebo Dvojičky. Ako novinku bude vysielať seriály, ktoré sú zároveň premiérou v jesennej štruktúre na Slovensku: Pravá tvár, Za sklom, Hotel.
Obsah v hlavnom spravodajskom bloku - v prime time budú vypĺňať Krimi a Noviny, televízia avizuje, že obsah bude prevažne vychádzať zo slovenských relácií.
Stanica sľubuje vlastnú webovú stránku jojfamily.cz, avšak nekonkretizuje, kedy ju pre českých divákov aj spustí.
Komerčné aktivity JOJ Family budú spadať pod spoločnosť Atmedia, ktorá už zastupuje JOJ Family. Partnerom pre operátorov bude mediálna spoločnosť AXOCOM.
JOJ Family takto kopíruje krok Markízy. Začiatkom roka na český trh pustila stanicu Markíza international, ktorá je však platenou a v terestriáli ju nenájdete. Totožný krok urobila stanica Nova na slovenskom trhu, s kanálom Nova International - ide tiež o platenú televíziu.