„Na leto 2016 sa bude spomínať ako na zeitgeist moment britskej politickej a spoločenskej histórie,“ uvádza nový týždenník The New European (Nový Európan) na svojich stránkach.
Časopis si dal za cieľ prispieť v kľúčovom čase ku kritickej diskusii. Združovať má široké spektrum ľudí, ktorí hlasovali za zotrvanie Británie v Európskej únii a pre brexit sa cítia vydesení.
The New European sa má na britských pultoch objaviť už tento piatok. Vychádzať má po dobu štyroch týždňov, ďalší plán závisí od úspechu predaja. Titul sa má stáť dve libry. Podľa vydavateľa „bude časopis dodaný na trh rýchlejšie, ako akýkoľvek iný titul v britskej histórii - iba deväť dní od konceptu až po miesto v trafike.“
Maloobchodná distribúcia bude prebiehať v Londýne, Liverpoole, Manchestri a na juhu Anglicka. K dispozícii bude tiež možnosť online objednávky.
Spolutvorcami prvého čísla budú:
- Tanit Koch, editor nemeckého Bildu, najčítanejších novín v Európe
- James Brown, bývalý editor Loaded a GQ
- Wolfgang Blau, exeditor Zeit Online a bývalý digitálny riaditeľ Guardianu
- Pale Bale, výkonný riaditeľ Centra pre verejnú integritu, ktorý zverejnil Panama Papers
„Myslím si, že 48 percent ľudí, ktorí hlasovali za pretrvanie Británie v únii, nemá k dispozícii kvalitnú tradičnú tlač. Existuje jasná príležitosť pre časopis ako The New European, ktorý budú ľudia chcieť čítať a nosiť ako odznak cti,“ hovorí pre PressGazzette šéf obsahu vydavateľstva Archant Matt Kelly.
„Bude to eklektický a energický mix obsahu - a to nielen o problematike brexitu, ale i oslava, prečo sme na prvom mieste Európu tak milovali. Bude tam tiež veľa humoru - boh vie, že sa nám v týchto dňoch smiech zíde,“ dodáva Kelly.