Na príchod Clubhouse, ktorý dodáva používateľom pocit exkluzivity, zareagovali mnohé značky vlastnými aplikáciami pre masového používateľa. Facebook spustil Live Rooms, Twitter ponúkol Spaces a najnovšie Spotify prišiel v júni na trh s Greenroom.
Aplikácia je úplne zadarmo a funguje aj používateľom, ktorí Spotify nemajú. Ak ste si tam však už v minulosti vytvorili účet, na prihlásenie sa do Greenroom vám postačia rovnaké údaje. Produkt je zatiaľ iba v angličtine, no ako portál We are Social Media uvádza na svojej stránke, už teraz sa používa vo vyše 135 krajinách.
Greenroom funguje na podobnom princípe ako ostatné aplikácie. Do takzvanej „miestnosti“ sa buď pripojíte, alebo si vytvoríte vlastnú. V prvom prípade môžete byť len pasívnym poslucháčom. Ak chcete niečo povedať, kliknete na ikonku virtuálnej ruky.
V porovnaní s Clubhousom má však Spotify väčší potenciál priniesť používateľom zaujímavé témy. Firma už teraz nevylučuje oslovenie niekoľkých interpretov, ktorí by mohli miestnosti aplikácie Greenroom zatraktívniť.
Veľkým lákadlom môže byť aj „Creator Fund“. Spotify plánuje prostredníctvom neho sponzorovať vybraných používateľov, ktorí budú do aplikácie prispievať originálnym obsahom. Plusom je aj možnosť nahrávania diskusií, čo by znamenalo, že zakladateľ miestnosti by mohol obsah následne publikovať ako podcast na vlastnej platforme.