Počas uplynulého víkendu odohrala slovenská reprezentácia na hokejovom šampionáte predposledné dva skupinové zápasy s Dánskom a Švédskom. Obidva duely dominovali televíznej sledovanosti a prekonali hranicu milióna divákov pri televíznych obrazovkách, pričom zápas so Švédskom mal až 1,3 milióna divákov.
Sobotný duel slovenskej reprezentácie s tímom Dánska, ktorý naši hokejisti vyhrali 2:0, sledovalo večer na Jednotke 1.038.000 divákov a na webe rtvs.sk si zápas pozrelo ďalších takmer 106-tisíc divákov.
Prvú tretinu zápasu si pozrelo 864-tisíc divákov, druhá tretina už prilákala k obrazovkám 1.045.000 divákov a poslednú tretinu zápasu si nenechalo ujsť až 1.177.000 divákov. V komerčnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov dosiahla prvá tretina podiel na trhu 56 percent, druhá tretina 59,4 percenta a tretia tretina 58,9 percenta.
Najsledovanejším programom dňa bol v sobotu práve spomínaný hokejový zápas. Vysokú sledovanosť však mali aj sprievodné relácie – seriál Aj oni boli pri medailách si pozrelo po druhej tretine 762-tisíc divákov a hokejové štúdio po prvej tretine sledovalo 701-tisíc. Divákov zaujala aj talkshow Richarda Lintnera Citronáda, ktorú sledovalo 285-tisíc divákov.
Finále Ligy majstrov v tieni hokeja
V tieni hokeja zostal najočakávanejší zápas na klubovej futbalovej scéne. V sobotu večer spoznala svojho víťaza prestížna Liga majstrov. Finále Manchester City a FC Chelsea priniesla televízia Markíza, k jej obrazovkám však diváci prišli až po skončení hokeja na Jednotke. Maximom bolo 248-tisíc divákov .
Rekordný nedeľný hokej
V nedeľu večer odohrali naši hokejisti predposledný zápas v skupine. Duel Slovenska so Švédskom, ktorý naši hokejisti prehrali 1:3, si v nedeľu večer na obrazovkách Jednotky nenechalo ujsť v priemere až 1.315.000 divákov a na webe rtvs.sk si zápas pozrelo ďalších takmer 117-tisíc divákov, čím sa tento zápas stal doteraz najsledovanejším prenosom z MS v ľadovom hokeji 2021.
Už prvú tretinu zápasu sledovalo viac ako milión divákov. Pri obrazovkách Jednotky fandilo našim hokejistom 1.172.000 divákov, druhá tretina prilákala k obrazovkám 1.371.000 divákov a poslednú tretinu zápasu si nenechalo ujsť až 1.398.000 divákov. V komerčnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla prvá tretina podiel na trhu 60,4 percenta, druhá tretina až 63,3 percenta a tretia tretina 61,9 percenta. Sledovanosť sa v tejto cieľovej skupine vyšplhala až na 30,3 percenta pri tretej tretine.
Druhým najsledovanejším programom dňa boli v nedeľu hokejové štúdiá, pričom štúdio po druhej tretine taktiež prekonalo miliónovú hranicu (1.076.000 divákov). Talkshow Richarda Lintnera Citronáda si v nedeľu pozrelo 263-tisíc divákov.
RTVS bola počas víkendu jednoznačným lídrom dňa. V sobotu si v komerčnej cieľovej skupine 12-54 pripísala vysoký celodenný podiel na trhu 27,5 percenta a v prime time až 51,3 percenta. V nedeľu mala RTVS celodenný trhový podiel 26,6 percenta a v prime time dosiahla až 54,2 percenta.
Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA