Televízia Markíza otvorila jarnú sezónu s úplne novou programovou štruktúrou, kedy divákom priniesla takmer každý večer novinky. Novú sezónu už s úspechom odštartovali Pán profesor a Horná Dolná, sľubný reštart mali aj Červené pásky. Návrat na obrazovky sa vydaril aj posledným dvom marcovým novinkám – piatkovej Svadbe na prvý pohľad a nedeľnej šou Tvoja tvár znie povedome, ktorá sa vrátila ako jasný víťaz nedeľného večera.
Zábavná šou Tvoja tvár znie povedome sa v nedeľu 7. marca vrátila na obrazovky televízie Markíza už vo svojej šiestej sérii. Televízia jej štart podporila vysielaním bez prerušenia reklamnými blokmi až do takmer 22. hodiny.
Diváci boli na novú osmičku súťažiach zvedaví, úvodná epizóda sa v obchodnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov stala najsledovanejším nespravodajským programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc. Pripísala si vysokú sledovanosť 11,1 percenta a tiež trhový podiel 31,6 percenta. V porovnaní so štartom predchádzajúcej série na jeseň 2019 si ratingovo polepšila až o 2,5 percentného bodu.
Celkovo si Tvoju tvár pozrelo až 563-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Oproti štartu predchádzajúceho ročníka si tak šou polepšila o 113-tisíc divákov. Najvýraznejšie zastúpenie pri obrazovkách mali mladí muži vo veku od 15 do 24 rokov, ktorí Markíze v čase vysielania šou zabezpečili trhový podiel až 52 percent.
Konkurenčné film Súboj s rodinou zaznamenal na TV Joj v cieľovej skupine 12-54 podiel na trhu 13,7 percenta, dokumentárna séria Slovenský panteón si na Jednotke pripísala podiel na trhu 4,3 percenta a film Cesta do nemožna podiel na trhu 2,8 percenta.
Úspešný štart má za sebou aj druhá séria svadobnej šou Svadba na prvý pohľad. V cieľovej skupine 12-54 si v piatok 5. marca pripísala sledovanosť 9 percent a trhový podiel 21,8 percenta, čímsi v čase vysielania pripísala prvenstvo. Úvodnú epizódu šou si pozrelo 438-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Oproti štartu prvej série vysielanej na začiatku minulého roka je to mierny pokles ratingu o 0,4 percentného bodu a v celkovom počte divákov nad 12 rokov o 27-tisíc menej.
Fenomenálna Vlhová ovládla víkend
RTVS ovládla víkendové televízne vysielanie športovými prenosmi Svetového pohára v zjazdovom lyžovaní z Jasnej. Sobotné 2. kolo pretekov v slalome si pozrelo 590-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a Dvojka dosiahla rekordnú sledovanosť 10,4 percenta a trhový podiel až 46,2 percenta v cieľovej skupine 12-54. Tento športový prenos sa stal J najsledovanejšou reláciou dňa.
Vysokú sledovanosť na Dvojke mali aj 1. kolo slalomu (481-tisíc divákov), preteky žien v rámci Svetového pohára v biatlone (242-tisíc) a Majstrovstvá sveta v klasickom lyžovaní žien (183-tisíc). V nedeľu si preteky Petry Vlhovej v 1. kole obrovského slalomu nenechalo ujsť 483-tisíc divákov, 2.kolo sledovalo 619-tisíc divákov, čo je najviac spomedzi všetkých nespravodajských programov celého týždňa.
Jednotka sa už štandardne tešila priazni divákov počas sobotného večera, kedy si súťažno-zábavnú šou Záhady tela pozrelo až 429-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a v čase vysielania bola najsledovanejším programom. Satirický seriál Pumpa si nenechalo ujsť 332-tisíc divákov.
Televízii Joj sa darilo s nedeľným magazínom Nové bývanie, ktoré bolo najsledovanejším víkendovým nespravodajským programom Jojky s ratingom 8,7 percenta v 12-54. Pozrelo si ho 476-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Celkovo najsledovanejšími programami víkendu v oboch hlavných cieľových skupinách sa stali nedeľné hlavné spravodajské relácie Markízy Televízne noviny a Počasie. Obe si zhodne pozrelo 684-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, Noviny TV Joj si pozrelo 682-tisíc divákov. Nedeľné vydanie Počasia sa v oboch hlavných cieľových skupinách stalo tiež divácky najúspešnejším programom celého uplynulého týždňa.