Archív Stratégie
StoryEditor

Top programy sviatočného týždňa: Viedla vianočná klasika a spravodajstvo s informáciami o očkovaní

28.12.2020, 11:54
Autor:
hrnhrn
Najsledovanejším programom aj top programom roka sú legendárne Tri oriešky pre Popolušku.

Diváci slovenských televízií dali aj tento rok jasne najavo, že na Vianoce majú najradšej klasické rozprávky. K obrazovkám ich pritiahlo aj víkendové spravodajstvo s informáciami o očkovaní proti Covidu-19.

Najsledovanejším programom uplynulého vianočného týždňa boli už tradične Tri oriešky pre Popolušku, ktoré odvysielala na Štedrý večer televízia Markíza. Ako sme už uviedli, kultová rozprávka bola s viac ako 900-tisíc divákmi pri obrazovkách nielen najsledovanejším štedrovečerným programom, ale doposiaľ aj absolútne najsledovanejším programom celého roka. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov si rovnako pripísala rekordný tohtoročný rating 19,9 percenta a vysoko nadpriemerný trhový podiel 35,5 percenta.

​Druhá priečka v rebríčku nespravodajských programov uplynulého týždňa patrí Mrázikovi, ktorého odvysielala Markíza na prvý sviatok vianočný. Ruskú klasiku si pozrelo 623-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom medziročne si polepšila až o 220-tisíc divákov. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 to znamenalo rating 14,3 percenta a trhový podiel 28 percent. Mrázik bol najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých staníc a stal sa tiež tretím divácky najúspešnejším filmom roku 2020.

Tretia priečka v rebríčku 12-54 patrí komédii Sám doma 2: Stratený v New Yorku, ktorú odvysielala na Štedrý večer televízia JOJ. V tejto cieľovej skupine si pripísala rating 13,8 percenta a podiel na trhu 24,3 percenta. Vysoký rating mala aj prvá časť Sám doma, ktorú televízia JOJ odvysielala v utorok 22. decembra. Dosiahla sledovanosť 13,3 percenta a podiel na trhu 32,5 percenta. V celkovom počte divákov v 12+ však obidva filmy predbehlo pondelkové špeciálne vianočné Inkognito so 611-tisíc divákmi. Sám doma 2 mal 510-tisíc a Sám doma 533-tisíc divákov.

Pol miliónovú hranicu uplynulý týždeň prekonali z nespravodajských programov aj Vianočná pesnička. Prerábku notoricky známeho vianočného hitu Mariah Carey All I Want For Christmas Is You, naspievanú detskými a tínedžerskými hercami a herečkami zo seriálov Oteckovia a Pán profesor, si pozrelo na Štedrý večer 580-tisíc divákov.

Premiéra novej rozprávky RTVS O liečivej vode mala 558 tisíc divákov. Pre RTVS bola štedrovečerná rozprávka a najsledovanejším programom celého týždňa, druhým najsledovanejším programom bol Pacho, hybský zbojník s 486-tisíc divákmi a tretie Správy RTVS z 25. decembra, ktoré mali 476-tisíc divákov.

Viac ako pol milióna divákov (544-tisíc) mala aj česká komédia storočia S tebou ma baví svet, ktorú deň pred Štedrým večerom uviedla televízia Joj.

​V rebríčku 12-54 si okrem už spomenutých programov pripísali sledovanosť nad 10 percentami aj nedeľná filmová premiéra z filmovej série o marvelovských superhrdinoch Doktor Strange, ktorú odvysielala televízia JOJ a rozprávka Na vlásku, ktorú uviedla poobede 24. decembra televízia JOJ.

Vysoká sledovanosť spravodajstva s informáciami o očkovaní

Na Slovensko prišlo v sobotu prvých 9750 dávok vakcíny. Ako prví budú očkovaní zdravotníci a pracovníci sociálnej starostlivosti či zamestnanci kritickej infraštruktúry a silových zložiek. Informácie priniesli televízie už v sobotu vo večerných spravodajských reláciách. Prvým Slovákom, ktorý vakcínu dostal, bol profesor Vladimír Krčméry, mnoho lídrov, vrátane prezidentky Zuzany Čaputovej, išlo príkladom a dali sa zaočkovať pred objektívmi médií.

Najviac divákov zo spravodajských relácií uplynulého týždňa mali nedeľné Počasie a Televízne noviny Markízy, ktoré sledovalo 734- a 729-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Viac ako 700-tisíc divákov mali tiež sobotné Televízne noviny, ktoré sledovalo 721-tisíc divákov.

V rebríčku 12-54 obsadili rovnako najvyššie tri priečky Televízne noviny Markízy, v sobotu 26. decembra si pripísali rating 13,2 percenta a podiel 28,7 percenta, v piatok a nedeľu dosiahli rating tesne pod 13 percentami a trhový podiel na úrovni 28,6 percenta.

Noviny TV JOJ mali v uplynulom týždni najviac divákov 25. decembra, kedy ich sledovalo 648-tisíc divákov. O deň neskôr, 26. decembra, si pripísali 637-tisíc divákov. Tretiu priečku v rebríčku najsledovanejšieho spravodajstva TV Joj obsadilo Najlepšie počasie so 626-tisíc divákmi.

01 - Modified: 2021-01-08 07:43:41 - Feat.: 0 - Title: Čo sme najviac pozerali v televízii? Prinášame prehľad top programov roka 2020
01 - Modified: 2022-05-13 06:49:24 - Feat.: - Title: Televízny apríl: Prime time ťahali Druhá šanca, Nemocnica a Let‘s Dance 02 - Modified: 2022-05-05 05:56:29 - Feat.: - Title: Druhá šanca sa s divákmi rozlúčila. Finále sledovalo takmer 600-tisíc divákov 03 - Modified: 2022-05-04 06:58:36 - Feat.: - Title: Druhá šanca čoskoro skončí. Pokračovať bude už na jeseň 04 - Modified: 2022-04-12 08:44:15 - Feat.: - Title: Týždenná sledovanosť: Let's Dance láme rekordy, vystrelilo Na telo s Ficom 05 - Modified: 2022-04-06 10:30:51 - Feat.: - Title: Televízny marec: Druhá šanca prekonala aj spravodajstvo. Ako sa darilo jarným novinkám?
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. november 2024 00:05