Bratislava roky trpí premnoženou reklamou. „Vizuálny smog sa stal v Bratislave neznesiteľným už veľmi dávno,“ hovorí primátor Bratislavy Matúš Vallo. V novom návrhu predstavuje plán štyroch zón s rôznymi podmienkami na umiestňovanie vonkajšej reklamy, ktoré vychádzajú z prirodzeného členenie mesta. Nové pravidlá predstavil vo videu na Facebooku.
Primátor vo videu upozorňuje, že viac ako 60 percent reklamy sa nachádza v meste na pozemkoch, ktoré mesto nevlastní. Návrh regulácie umiestňovania reklamných stavieb chce preto zakotviť priamo do územného plánu prostredníctvom zmien a doplnkov.
„Mesto bude rozdelené na štyri zóny, od tej najprísnejšej v historickom jadre mesta až po hlavné ťahy do alebo von z hlavného mesta,“ vysvetľuje Vallo. Vo všetkých zónach bude zakázané umiestňovať reklamné plochy väčšie ako 13 m2.
Úplne zakázané budú reklamy v prírode, na nábreží či pri vodných tokoch a plochách. V historickom jadre Bratislavy a pamiatkovej zóne Rusovce budú povolené len základné vývesné štíty do 2 m2. Prísnejšie pravidlá sa dotknú aj všetkých zastavaných území či ťahov ako Račianska alebo Karloveská.
Ak mestské zastupiteľstvo navrhované zmeny územného plánu schváli, mali by začať platiť od septembra budúceho roka.