StoryEditor

Spravodajské relácie na maximách sezóny. Mimoriadne rozhovory s premiérom majú vysokú sledovanosť

15.10.2020, 11:30
Autor:
hrnhrn
Spravodajským reláciám prinášajú mimoriadne rozhovory nadštandardnú sledovanosť aj sezónne rekordy.

Pandemická situácia na Slovensku sa zhoršuje a televízie na aktuálne dianie reagujú zaraďovaním rozhovorov s premiérom, prezidentkou či vládnymi predstaviteľmi do svojich hlavných spravodajských relácií.

Trend mimoriadnych rozhovorov vo večerných správach uviedla ako prvá televízia Markíza v pondelok 28. septembra a priniesol jej rekordnú sledovanosť. Vzápätí operatívne zareagovala aj televízia Joj a včera, v stredu 15. októbra, priniesla  mimoriadny rozhovor s premiérom v hlavných večerných správach aj RTVS.

Premiér v Správach RTVS v rámci živého vstupu z Úradu vlády diskutoval s moderátorom Ľubomírom Bajaníkom o nových opatreniach vlády a tiež o nových plánoch štátnej pomoci počas druhej vlny pandémie.

Pri obrazovkách Jednotky bolo 432-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Sezónny rekord si doposiaľ držia Správy RTVS odvysielané v utorok 13. októbra, ktoré mali 478-tisíc divákov.

V cieľovej skupine divákov 12-54 rokov si Správy RTVS pripísali podiel na trhu 14,8 percenta. V tejto cieľovej skupine mali Noviny TV Joj podiel na trhu 21,3 percenta a Televízne noviny Markízy 32,6 percenta. Hlavná spravodajská relácia Markízy bola absolútne najsledovanejším programom dňa, pozrelo si ju 647-tisíc divákov, Noviny TV Joj mali 583-tisíc divákov.

Prezidentka na Markíze

Tento týždeň už boli najvyšší vládni predstavitelia hosťami večerných spravodajských relácií. Prezidentka Zuzana Čaputová diskutovala o aktuálnej situácii v Televíznych novinách Markízy, premiér Igor Matovič bol mimoriadnym hosťom Novín televízie Joj.

Mimoriadny rozhovor s prezidentkou si na Markíze v utorok 13. októbra pozrelo 668-tisíc divákov, Noviny TV Joj s premiérom sledovalo v ten istý deň 426-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Rekord jesene

Mimoriadny rozhovor s premiérom Matovičo priniesla televízia Markíza v nedeľu 11. októbra, keď informoval o najnovších opatreniach vlády, ktoré začali platiť tento týždeň. Toto vydanie Televíznych novín sa stalo doposiaľ najsledovanejším programom televízií v aktuálnej jesennej sezóne. Pri obrazovkách Markízy bolo rekordných 725-tisíc divákov, samotný rozhovor s premiérom sledovalo až 873-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

TV Markíza

​V druhej vlne pandémie zaradili televízie prvýkrát do vysielania mimoriadne vstupy s najvyššími ústavnými činiteľmi v pondelok 28. septembra. Verejnoprávna Jednotka odvysielala po skončení večerných Správ RTVS príhovor prezidentky Zuzany Čaputovej, televízia Markíza uviedla prvýkrát vo večerných Televíznych novinách mimoriadny rozhovor s premiérom Igorom Matovičom a televízia Joj odvysielala namiesto Inkognita Noviny špeciál rovnako s premiérom Matovičom.

Noviny špeciál si pozrelo 566-tisíc divákov, prezidentkin príhovor na Jednotke 623-tisíc divákov. Najsledovanejšie boli Televízne noviny Markízy, kde si mimoriadny rozhovor s premiérom pozrelo 711-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo bolo dovtedy najviac divákov zo všetkých programom odvysielaných na jeseň.

Markíza pozvala premiéra do Televíznych novín aj o dva dni neskôr, v stredu 30. septembra, kedy informoval divákov aj o vyhlásení 45 dňového núdzového stavu. Toto vydanie sledovalo 674-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Mimoriadne relácie

Televízia Joj a RTVS uviedli tiež dve veľké mimoriadne relácie v hlavnom večernom programe. Takýto typ relácií uviedla na jar ako prvá televízia Markíza a postupne ich zaradili aj ostatné televízie. Zo začiatku sa stretávali s mimoriadnym diváckym záujmom.

So zlepšovaním epidemiologickej situácie však záujem divákov opadal a ich sledovanosť klesala. V súčasnosti už diváci, napriek vysokému nárastu počtu infikovaných, uprednostňujú skôr stručnejšie informovanie v rámci hlavného spravodajstva.

Verejnoprávna televízia zaradila na pondelok 5. októbra do hlavného vysielacieho času na Jednotke veľkú diskusiu s názvom Druhá vlna s premiérom Matovičom a odborníkmi. V rámci okrúhleho stola vystúpili aj hlavný hygienik Ján Mikas či profesor Vladimír Krčméry. Súčasťou takmer dvojhodinovej relácie boli aj dezinformácie a hoaxy o šírení a liečbe COVID-u-19 či reportáže o aktuálnom dianí.

Napriek komplexne poňatej téme nemala Druhá vlna vysokú sledovanosť. Pozrelo si ju len 260-tisíc divákov. Ako sme už písali vyššie, mimoriadne Noviny špeciál s premiérom Matovičom si v pondelok 28. septembra pozrelo 566-tisíc divákov. 

01 - Modified: 2020-10-15 14:28:51 - Feat.: 0 - Title: Nové jesenné rekordy Sestričiek a Pána profesora. Dosiahli 10 percentnú sledovanosť 02 - Modified: 2020-10-06 13:33:33 - Feat.: 0 - Title: Mimoriadnu reláciu Druhá vlna si pozrelo prekvapivo málo divákov 03 - Modified: 2020-10-15 06:40:58 - Feat.: 0 - Title: Šou 2 na 1 s ďalším rekordom, Uhorčík lídrom soboty 04 - Modified: 2020-09-29 13:41:21 - Feat.: 0 - Title: Príhovor prezidentky sledovalo 623-tisíc divákov, špeciál s premiérom 566-tisíc 05 - Modified: 2020-09-29 13:40:19 - Feat.: 0 - Title: Televízne noviny s premiérom Matovičom sú najsledovanejším programom mesiaca
01 - Modified: 2022-05-13 06:49:24 - Feat.: - Title: Televízny apríl: Prime time ťahali Druhá šanca, Nemocnica a Let‘s Dance 02 - Modified: 2022-05-05 05:56:29 - Feat.: - Title: Druhá šanca sa s divákmi rozlúčila. Finále sledovalo takmer 600-tisíc divákov 03 - Modified: 2022-05-04 06:58:36 - Feat.: - Title: Druhá šanca čoskoro skončí. Pokračovať bude už na jeseň 04 - Modified: 2022-04-12 08:44:15 - Feat.: - Title: Týždenná sledovanosť: Let's Dance láme rekordy, vystrelilo Na telo s Ficom 05 - Modified: 2022-04-06 10:30:51 - Feat.: - Title: Televízny marec: Druhá šanca prekonala aj spravodajstvo. Ako sa darilo jarným novinkám?
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. november 2024 08:15