Nedeľný súboj komerčných televízií o diváka sa skončil s veľkým prekvapením pre televíziu Joj. Celebritná šou Zlatá maska, ktorá je fenoménom na celom svete, vo svojej druhej epizóde prišla o polovicu divákov. Víťazom nedeľného večera sa stala šou 2 na 1 televízie Markíza.
Zábavná šou 2 na 1, ktorej druhú sériu odštartovala televízia Markíza v nedeľu 6. septembra, nabrala v druhej epizóde divákov a presadila sa v silnej konkurencii celosvetovo úspešnej šou Zlatá maska.
V oboch hlavných cieľových skupinách sa stala jednoznačne najsledovanejším nespravodajským programom dňa. Druhá premiérová epizóda 2 na 1 s exkluzívnym hosťom, slovenskou hokejovou legendou Mariánom Gáboríkom, dosiahla v obchodnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov sledovanosť 7,2 percenta a trhový podiel 21,7 percenta.
Zlatá maska podľahla konkurencii
Zlatá maska výrazne zaostala, keď v tejto cieľovej skupine zaznamenala podiel na trhu len 12,8 percenta, čo je o polovicu menej ako mala prvá časť (24,2 percenta).
V širšej cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov si 2 na 1 pozrelo celkovo 363-tisíc divákov, o takmer 60-tisíc viac ako týždeň predtým. Zlatú masku sledovalo iba 263-tisíc divákov, pričom týždeň predtým bola jednoznačným víťazom s 508-tisíc divákov pri obrazovkách TV Joj.
Zlatú masku pripravila televízia Joj spoločne s českou televíziou Prima, kde rovnako zaznamenala stratu divákov a podľahla konkurencii. Prvú epizódu si na Prime pozrelo 780-tisíc divákov, druhá epizóda túto nedeľu skončila s necelými 530-tisíc divákmi. Diváci v oboch hlavných cieľových skupinách 15-54 a 15+ uprednostnili filmovú ponuku na ČT1 a Nove.
Šou už pritom uviedli aj naši ďalši susedia - Rakúsko a Maďarsko. V obidvoch krajinách dosiahla mimoriadny úspech a stala sa najsledovanejším programom na celom trhu.
Nedeľné spravodajstvo
Markíza si v nedeľu pripísala úspech aj s hlavnými spravodajskými reláciami. Celkovo najsledovanejším programom dňa sa v cieľovej skupine 12-54 stalo Počasie so sledovanosťou 8,2 percenta a trhovým podielom 25,9 percenta. V širšej cieľovej skupine to znamenalo 464-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Trojicu divácky najúspešnejších nedeľných programov uzatvárajú Televízne noviny Markízy s ratingom 7,2 percenta a trhovým podielom 25,2 percenta. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa sledovalo na Markíze 439-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Najsledovanejšou nedeľnou politickou diskusiou bolo Na telo s Michalom Kovačičom, vydanie s hosťami Veronikou Remišovou (Za ľudí) a Richardom Rašim (Hlas-SD) si pozrelo 277-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Diskusiu O 5 minút 12, ktorú vysiela Jednotka, sledovalo 189-tisíc divákov.