Najväčšie digitálne združenie na slovenskom internetovom trhu, ktoré aktuálne spája 43 členov z radov médií, mediálnych agentúr, technologických spoločností a zadávateľov reklamy prišlo s iniciatívou na podporu slovenských digitálnych médií.
Združenie IAB Slovakia si uvedomuje, že aktuálna situácia ovplyvnená následkami reštrikcií zavádzaných v súvislosti s COVID-19 zťažuje fungovanie prevádzkovateľov slovenských online médií.
Hoci slovenské online médiá dosahujú v súčasnosti vysokú čítanosť a vytvárajú nadštandardný mediálny priestor, na výške ich inzertných príjmov sa to neprejavuje.
IAB Slovakia preto prichádzajú s iniciatívou na podporu inzercie v slovenských online médiách a vyzýva zadávateľov reklamy, aby sa do nej zapojili:
"Sme si vedomí, že všetci máme obavy z neistoty a nejasnej blízkej budúcnosti. Rozumieme, že všetky subjekty reklamného trhu budú nútené pristúpiť k eliminácii nákladov, aby zachovali zdravie spoločností. Avšak skúsme premýšľať pri našich krokoch o možných následkoch v celom reťazci solidárne a s rozvahou. Marketing, ako aj dobre fungujúci reklamný trh, potrebujeme aj budeme potrebovať.
Ohrozením plnohodnotného fungovania, či v najhoršom možnom prípade existencie slovenských médií, všetci riskujeme, že prídeme o hodnoverné spravodajstvo, informácie a služby, ktoré k dnešnému dňu využíva viac ako 4,6 milióna ľudí mesačne.
Preto združenie IAB Slovakia prehlasuje, že jej členovia vyvinú maximálnu snahu, aby v koordinácii s klientmi (zadávateľmi reklamy) podporili inzerciu na slovenských online médiách s ohľadom na zachovanie efektivity a klientských cieľov. Zároveň vyzývame zapojiť sa do tejto iniciatívy aj zadávateľov reklamy a podporiť tak slovenské médiá.
Aktuálna situácia, kedy slovenské online médiá dosahujú vysoký zásah, vytvárajú nadštandardný mediálny priestor a pútajú pozornosť užívateľov, ktorí konzumáciou obsahu trávia nadštandardne dlhý čas, nahráva k realizácii efektívnej komunikácie značiek.
Takýto krok sekundárne podporí aj slovenskú ekonomiku, nakoľko dane z týchto príjmov budú odvedené na Slovensku a nie v iných štátoch, ako je to v prípade nadnárodných digitálnych hráčov. Slovensko to potrebuje.
IAB Slovakia spoločne s realizátorom výskumu IABmonitor Gemius Slovakia si uvedomujú neľahkú situáciu svojich členov ako i obchodných partnerov a prichádzajú s pomocou, ktorá bude predstavovať výrazné zľavy za meranie a dáta pre členské, ako i nečlenské subjekty zapojené do IABmonitoru počas druhého štvrťroka 2020. Meranie IABmonitor združenie prevádzkuje od roku 2006 s cieľom dodávania auditovaných a transparentných výsledkov o návštevnosti internetových médií.
Podporme spolu slovenské online médiá.
Ďakujeme."
K prehláseniu sa k dnešnému dňu pripojili:
Mediálne agentúry:
- Content agency
- Dentsu Aegis Network Slovakia
- Digiline
- GroupM Slovakia
- H1 Slovakia
- Ideamedia
- Media and Digital Services
- Mediacom Bratislava
- MindShare Slovakia
- Omnicom Media Group
- OMD Slovakia
- PHD
- Starmedia Co.
- Universal McCann
- Wavemaker Slovakia
- ZenithMedia
Technologické spoločnosti:
- Adform
- Etarget
- Strossle
Zadávatelia reklamy:
- Slovenská sporiteľňa
Prevádzkovatelia online médií:
- Barecz & Conrad Media
- Darcus
- Expres Media
- FUN Media Group
- FPD Media
- Internet.sk,
- Mac TV
- Mafra Slovakia
- Markíza Slovakia
- Modrý koník
- News and Media Holding
- N Press
- Perex
- Petit Press
- Profesia
- REFRESHER Media
- Ringier Axel Springer SK
- RTVS – Rozhlas a televízia Slovenska
- SITA Slovenská tlačová agentúra
- Startitup
- Zoznam
- 4networks SK&CZ