Superstar a Hniezdo v nedeľu 5. apríla opäť prekonávali svoje rekordy.
Koronakríza ohrozuje finále
SuperStar televízie Markíza sa v obchodnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov stala najsledovanejším nespravodajským programom celého uplynulého týždňa. Záverečný kastingový zostrih SuperStar dosiahol doposiaľ rekordný rating 13,1 percenta a rovnako aj trhový podiel 30,1 percenta. Voči predchádzajúcemu týždňu si spevácka šou z hľadiska ratingu polepšila až o 2 percentuálne body a trhový podiel jej narástol o 5,7 percentného bodu.
Ôsmy zostrih z kastingov si pozrelo rekordných 586-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, v porovnaní s predchádzajúcou epizódou ide o nárast o 65-tisíc divákov. Televízia Markíza má ešte nakrútených šesť epizód z fázy „divadlo“, čo je o dve viac oproti pôvodnému plánu. Vysielanie živých finálových prenosov bude závisieť od vývoja situácie so šírením koronavírusu.
Rekordné finále Hniezda
V širšom publiku prekonalo sledovanosť SuperStar opäť Hniezdo. Úspešný seriál RTVS sa v nedeľu 5. apríla rozlúčil s divákmi záverečnou dvanástou epizódou. Pozrelo si ju rekordných 643-tisíc divákov, čo je o 67-tisíc divákov viac, ako mala predchádzajúca časť.
Nadštandardnú sledovanosť 9,7 percenta a trhový podiel 20,4 percenta si finále seriálu pripísalo aj v mladšom publiku divákov od 12 do 54 rokov, ktoré je podstatné pre komerčné televízie.
Hniezdo sa stalo najúspešnejšou novinkou tohto roka. Od začiatku mu rástla sledovanosť, ktorá sa po prvých troch epizódach dostala nad pol miliónovú hranicu a už pod ňu neklesla. V priemerne si seriál napriek silnej konkurencii na TV Markíza a TV JOJ pozrelo 550-tisíc divákov. Najviac zaujal vysokoškolsky vzdelaných divákov, z veľkých miest a obcí. Bodoval hlavne u žien a obyvateľov Bratislavského kraja.
Viac o vývoji sledovanosti seriálu a porovnanie s inými seriálmi RTVS si môžete prečítať v tomto článku:
Nedeľnému rebríčku sledovanosti dominovali aj večerné spravodajské relácie. Najsledovanejšími boli Televízne noviny Markízy so 658-tisíc divákmi staršími než 12 rokov. V cieľovej skupine 12-54 to znamenalo sledovanosť 11,9 percenta a podiel 29,9 percenta. Nasledujúce Počasie zaznamenalo sledovanosť 11,8 percenta a podiel 28 percent. Pozrelo si ho 641-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Najsledovanejšou politickou diskusiou uplynulého týždňa sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala nedeľná relácia Na telo s moderátorom Michalom Kovačičom. Vydanie, v ktorom diskutovali minister práce Milan Krajniak, jeho predchodca Ján Richter a minister školstva Branislav Gröhling, dosiahlo sledovanosť 6,9 percenta a trhový podiel 26,7 percenta. Diskusiu sledovalo 402-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Reláciu O 5 minút 12 na Jednotke RTVS sledovalo 370-tisíc divákov.
Z víkendovej filmovej ponuky televízií si najviac divákov zvolilo akčnú komédiu Pobrežná hliadka, ktorá si v sobotu v cieľovej skupine 12-54 pripísala na Markíze trhový podiel 25,3 percenta. Nedeľná filmová premiéra Vražda v Orient exprese zaznamenala na TV Joj trhový podiel 15,7 percent. Sobotňajší film Ako žijú Jonesovci dosiahol na TV Joj podiel na trhu 10,2 percenta.