V mnohých ohľadoch sa čas na sociálnych sieťach podobá hraniu na tzv. výherných automatoch. Nikdy neviete, čo objavíte za chvíľu a mozog vás za každý zaujímavý "objav" odmení dávkou dopamínu. Ak máte sklon k závislosti, môže sa ľahko stať, že mozog zle odhadne čas, ktorý na sociálnych sieťach strávite, čo paradoxne prispieva k izolácii od okolia. Závislosť na sociálnych sieťach zatiaľ ešte nie je tak dobre preskúmaná, ako napríklad závislosť na hracích automatoch alebo na alkohole. Prieskum Cornell University z roku 2015 naznačuje, že ľudia, ktorí majú dobrú náladu a cítia sa šťastnejší, všeobecne majú menší problém zriecť sa používania sociálnych sietí. Čo je celkom paradoxné, pretože práve Facebook podľa výskumu publikovanom v ploche One prispieva k dlhodobému zhoršovaniu našej nálady a prežívaniu pocitu naplnenia a šťastia, aspoň u mladých ľudí, na ktorých vedci tento fenomén skúmali. Všeobecnejšie sa niekedy hovorí o "internetovej závislosti" (Internet Addiction Disorder, IAD), ktorá sa podľa údajov z roku 2012 týka v USA a Európe jednotiek percent užívateľov.Pixabay
StoryEditor

Koronavírus. Téma, ktorá sa v marci podpísala na rekordnej návštevnosti webov

03.04.2020, 07:00
Rekordnú návštevnosť alebo nárast si pripísali viaceré spravodajské weby.

Na začiatku marca zasiahla epidémia ochorenia COVID-19 aj Slovensko. V piatok 6. marca bol pozitívne testovaný na koronavírus prvý obyvateľ Slovenska a vláda začala prijímať mimoriadne opatrenia. Postupne sa zatvorili všetky školy, gastro prevádzky, nákupné centrá, firmy... Otvorené zostali len potraviny a lekárne. Ľudia trávili čas v domácej izolácii a pracovný život aj voľnočasové aktivity sa v rámci možností presunuli do onlinu.

Celkový počet návštevníkov slovenského internetu stúpol v marci o 6,3 percenta na rekordných takmer 4,7 milióna unikátnych návštevníkov. Návštevníci internetu mali najväčší záujem o informácie a spravodajské portály prepisovali svoje rekordy. Aktuality.sk a Sme.sk prvýkrát prekročili trojmiliónovú hranicu reálnych používateľov, dvojmiliónovú hranicu prvýkrát pokorili DennikN.sk a dnes24.sk.

Prvýkrát s 3 miliónmi RU

Na prvých troch priečkach rebríčka návštevnosti nenastala v marci zmena voči predchádzajúcemu mesiacu. Pozíciu jednotky slovenského internetu si stále držia Aktuality.sk, ktoré patria prevádzkovateľovi Ringier Axel Springer SK. V marci zaznamenali nárast reálnych používateľov o 9,9 percenta a ich počet prvýkrát prekročil hranicu troch miliónov (3 059 969 RU).

Trojmiliónovú hranicu prekročil prvýkrát aj portál Sme.sk patriaci vydavateľstvu Petit Press. Voči predchádzajúcemu mesiacu si pripísal nárast o 13,2 percenta a marec ukončil s 3 039 314 unikátnymi návštevnikmi. Na Aktuality.sk sa tak dotiahol na rozdiel 20-tisíc používateľov.

Tretiu pozíciu si potvrdil Zoznam.sk s 2,6 milióna RU a nárastom o 6 percent. Spoločnosť Zoznam je tiež prevádzkovateľom média Topky.sk, ktorým patrilo v marci 11. miesto.

V prvej päťke si vymenili pozície Pravda.sk (Perex) a Pluska.sk (News and Media Holding). Pravda postúpila z piatej priečky na štvrtú a predbehla tak Plusku.

Skokan mesiaca

Najväčší nárast návštevnosti dosiahol v marci DennikN.sk (N Press), ktorý počet svojich reálnych používateľov zvýšil až o 47 percent, z necelých 1,6 milióna vo februári na viac než 2,3 milióna v marci. Návštevnosť portálu sa prvýkrát v histórii prehupla cez dvojmiliónovú hranicu unikátnych návštevníkov. V rebríčku návštevnosti webov to znamenalo skok o 7 priečok na šiestu pozíciu.

V prvej desiatke si polepšili aj weby Cas.sk (FPD Media) a Dnes24.sk (Internet.sk), ktorý rovnako ako DennikN.sk prvýkrát pokoril hranicu 2 miliónov RU. Portál svoju návštevnosť zvýšil za posledný rok takmer trojnásobne.

Naopak, pokles o dve priečky zaznamenal v marci portál Hnonline.sk (MAFRA Slovakia), napriek nárastu svojej návštevnosti o 11 percent na 2,3 milióna RU. Podpísalo sa na tom zníženie návštevnosti jeho podwebu cp.sk (Cestovné poriadky), ktorému kvôli domácej izolácii ľudí poklesla návštevnosť o 28 percent.

Samotný spravodajský portál Hnonline však zvýšil svoju návštevnosť o 26,2 percenta a jeho návštevnosť v marci prekročila prvýkrát v histórii dvojmiliónovú hranicu (2 098 251 RU). Do portfólia webov Hnonline patria tiež Strategie.sk, ktoré dosiahli nárast o viac než 46 percent a pripísali si rovnako svoju historicky najlepšiu návštevnosť 556 848 RU.

Najnižší nárast o necelé 2 percentá zaznamenal Bazos.sk (prevádzkovateľ Radim Smička). V rebríčku poklesol o tri priečky a s 2,1 milióna RU uzatvára desiatku najnavštevštevovanejších webov v marci.

por. zmena por. DOMÉNY marec 2020 (RU) február 2020 (RU) zmena mar.&febr.
1. - aktuality.sk 3 059 969 2 785 267 9,9%
2. - sme.sk 3 039 314 2 685 595 13,2%
3. - zoznam.sk 2 620 454 2 473 043 6,0%
4. +1 pravda.sk 2 454 035 2 109 034 16,4%
5. -1 pluska.sk 2 384 304 2 160 364 10,4%
6. +7 dennikn.sk 2 330 977 1 586 372 46,9%
7. +1 cas.sk 2 312 087 2 007 831 15,2%
8. -2 hnonline.sk 2 308 589 2 083 741 10,8%
9. +2 dnes24.sk 2 158 422 1 628 073 32,6%
10. -3 bazos.sk 2 105 748 2 068 383 1,8%

Rekord webu TA3

A ako sa podpísali mimoriadne opatrenia na zabránenie šírenia koronavírusu, pre ktoré sa ľudia prevažne zdržiavajú vo svojich domovoch, na návštevnosti portálov televízií? Najnavštevovanejším je spravodajský portál televízie Markíza TVnoviny.sk s takmer 2 miliónmi RU, ktorého návštevnosť stúpla o 22 percent.

Vysoký nárast na úrovni 45 percent si pripísali Noviny.sk televízie Joj, ktoré marec uzavreli s 1,5 milióna návštevníkmi. Nadštandardný nárast o 24,4 percenta si pripísal tiež portál Joj.sk, ktorý navštívilo o 100-tisíc používateľov viac ako portál Markiza.sk. Vo februári bol pritom rozdiel medzi webmi komerčných televízií takmer 200-tisíc RU, ale v prospech Markízy.

Rekord si pripísal portál spravodajskej televízie TA3.com, ktorého návštevnosť stúpla medzimesačne až o 114 percent na takmer 1,7 reálnych používateľov. Nad miliónov hranicu sa web dostal prvýkrát.

Portál RTVS.sk dosiahol 735-tisíc RU a nárast 15,3 percenta. Pre web telerozhlasu to však nie je rekordná návštevnosť, tú si pripísal v máji 2019 (894-tisíc RU), kedy sa konali Majstrovstvá sveta v hokeji.

PREVÁDZKOVATEĽ  a doména

marec 2020 (RU)

február 2020 (RU)

zmena mar.&febr.

Markíza – Slovakia 2 386 185 2 103 298 13,4%
tvnoviny.sk 1 955 653 1 604 853 21,9%
markiza.sk 1 515 310 1 484 328 2,1%
Mac TV 2 114 153 1 716 163 23,2%
joj.sk 1 616 315 1 299 527 24,4%
noviny.sk 1 527 153 1 052 825 45,1%
CEN / TA3.com 1 672 836 782 236 113,9%
RTVS / RTVS.sk
734 803 637 465 15,3%

Uvedené dáta o návštevnosti slovenských internetových médií zahŕňajú obdobie od 1. 4. 2019, kedy prešiel výskum merania aktualizáciou metodiky na gemiusOverNight a zmenil názov na IABmonitor. V auditovanom meraní združenia IAB Slovakia je aktuálne 43 členov z radov vydavateľov, online médií, mediálnych agentúr, technologických spoločností a najnovšie aj zadávateľov reklamy.

01 - Modified: 2020-05-11 13:21:05 - Feat.: 0 - Title: Strategický online denník: Prinášame najnovšie informácie z marketingu a médií v čase pandémie 02 - Modified: 2020-03-30 17:21:38 - Feat.: 0 - Title: Aká bola návštevnosť slovenského internetu v roku 2019?
01 - Modified: 2022-04-20 07:34:42 - Feat.: - Title: Návštevnosť webov za prvý kvartál: Slabší marec potiahol silný začiatok roka 02 - Modified: 2022-03-07 08:31:54 - Feat.: - Title: Návštevnosť webov: Skokanom februára je RTVS, spravodajstvo stúplo vo štvrtok 24.2. dvojciferne 03 - Modified: 2022-02-09 11:59:35 - Feat.: - Title: Návštevnosť webov v januári: Zoznam bol opäť druhý, skóre si vylepšil televízny web Jojky 04 - Modified: 2022-02-09 09:52:52 - Feat.: - Title: Rok 2021 priniesol zmenu v top trojke publisherov aj nové weby 05 - Modified: 2021-12-08 18:52:42 - Feat.: - Title: Návštevnosť webov: V top trojke publisherov nastala zmena
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. november 2024 23:36