Na začiatku marca zasiahla epidémia ochorenia COVID-19 aj Slovensko. V piatok 6. marca bol pozitívne testovaný na koronavírus prvý obyvateľ Slovenska a vláda začala prijímať mimoriadne opatrenia. Postupne sa zatvorili všetky školy, gastro prevádzky, nákupné centrá, firmy... Otvorené zostali len potraviny a lekárne. Ľudia trávili čas v domácej izolácii a pracovný život aj voľnočasové aktivity sa v rámci možností presunuli do onlinu.
Celkový počet návštevníkov slovenského internetu stúpol v marci o 6,3 percenta na rekordných takmer 4,7 milióna unikátnych návštevníkov. Návštevníci internetu mali najväčší záujem o informácie a spravodajské portály prepisovali svoje rekordy. Aktuality.sk a Sme.sk prvýkrát prekročili trojmiliónovú hranicu reálnych používateľov, dvojmiliónovú hranicu prvýkrát pokorili DennikN.sk a dnes24.sk.
Prvýkrát s 3 miliónmi RU
Na prvých troch priečkach rebríčka návštevnosti nenastala v marci zmena voči predchádzajúcemu mesiacu. Pozíciu jednotky slovenského internetu si stále držia Aktuality.sk, ktoré patria prevádzkovateľovi Ringier Axel Springer SK. V marci zaznamenali nárast reálnych používateľov o 9,9 percenta a ich počet prvýkrát prekročil hranicu troch miliónov (3 059 969 RU).
Trojmiliónovú hranicu prekročil prvýkrát aj portál Sme.sk patriaci vydavateľstvu Petit Press. Voči predchádzajúcemu mesiacu si pripísal nárast o 13,2 percenta a marec ukončil s 3 039 314 unikátnymi návštevnikmi. Na Aktuality.sk sa tak dotiahol na rozdiel 20-tisíc používateľov.
Tretiu pozíciu si potvrdil Zoznam.sk s 2,6 milióna RU a nárastom o 6 percent. Spoločnosť Zoznam je tiež prevádzkovateľom média Topky.sk, ktorým patrilo v marci 11. miesto.
V prvej päťke si vymenili pozície Pravda.sk (Perex) a Pluska.sk (News and Media Holding). Pravda postúpila z piatej priečky na štvrtú a predbehla tak Plusku.
Skokan mesiaca
Najväčší nárast návštevnosti dosiahol v marci DennikN.sk (N Press), ktorý počet svojich reálnych používateľov zvýšil až o 47 percent, z necelých 1,6 milióna vo februári na viac než 2,3 milióna v marci. Návštevnosť portálu sa prvýkrát v histórii prehupla cez dvojmiliónovú hranicu unikátnych návštevníkov. V rebríčku návštevnosti webov to znamenalo skok o 7 priečok na šiestu pozíciu.
V prvej desiatke si polepšili aj weby Cas.sk (FPD Media) a Dnes24.sk (Internet.sk), ktorý rovnako ako DennikN.sk prvýkrát pokoril hranicu 2 miliónov RU. Portál svoju návštevnosť zvýšil za posledný rok takmer trojnásobne.
Naopak, pokles o dve priečky zaznamenal v marci portál Hnonline.sk (MAFRA Slovakia), napriek nárastu svojej návštevnosti o 11 percent na 2,3 milióna RU. Podpísalo sa na tom zníženie návštevnosti jeho podwebu cp.sk (Cestovné poriadky), ktorému kvôli domácej izolácii ľudí poklesla návštevnosť o 28 percent.
Samotný spravodajský portál Hnonline však zvýšil svoju návštevnosť o 26,2 percenta a jeho návštevnosť v marci prekročila prvýkrát v histórii dvojmiliónovú hranicu (2 098 251 RU). Do portfólia webov Hnonline patria tiež Strategie.sk, ktoré dosiahli nárast o viac než 46 percent a pripísali si rovnako svoju historicky najlepšiu návštevnosť 556 848 RU.
Najnižší nárast o necelé 2 percentá zaznamenal Bazos.sk (prevádzkovateľ Radim Smička). V rebríčku poklesol o tri priečky a s 2,1 milióna RU uzatvára desiatku najnavštevštevovanejších webov v marci.
por. | zmena por. | DOMÉNY | marec 2020 (RU) | február 2020 (RU) | zmena mar.&febr. |
---|---|---|---|---|---|
1. | - | aktuality.sk | 3 059 969 | 2 785 267 | 9,9% |
2. | - | sme.sk | 3 039 314 | 2 685 595 | 13,2% |
3. | - | zoznam.sk | 2 620 454 | 2 473 043 | 6,0% |
4. | +1 | pravda.sk | 2 454 035 | 2 109 034 | 16,4% |
5. | -1 | pluska.sk | 2 384 304 | 2 160 364 | 10,4% |
6. | +7 | dennikn.sk | 2 330 977 | 1 586 372 | 46,9% |
7. | +1 | cas.sk | 2 312 087 | 2 007 831 | 15,2% |
8. | -2 | hnonline.sk | 2 308 589 | 2 083 741 | 10,8% |
9. | +2 | dnes24.sk | 2 158 422 | 1 628 073 | 32,6% |
10. | -3 | bazos.sk | 2 105 748 | 2 068 383 | 1,8% |
Rekord webu TA3
A ako sa podpísali mimoriadne opatrenia na zabránenie šírenia koronavírusu, pre ktoré sa ľudia prevažne zdržiavajú vo svojich domovoch, na návštevnosti portálov televízií? Najnavštevovanejším je spravodajský portál televízie Markíza TVnoviny.sk s takmer 2 miliónmi RU, ktorého návštevnosť stúpla o 22 percent.
Vysoký nárast na úrovni 45 percent si pripísali Noviny.sk televízie Joj, ktoré marec uzavreli s 1,5 milióna návštevníkmi. Nadštandardný nárast o 24,4 percenta si pripísal tiež portál Joj.sk, ktorý navštívilo o 100-tisíc používateľov viac ako portál Markiza.sk. Vo februári bol pritom rozdiel medzi webmi komerčných televízií takmer 200-tisíc RU, ale v prospech Markízy.
Rekord si pripísal portál spravodajskej televízie TA3.com, ktorého návštevnosť stúpla medzimesačne až o 114 percent na takmer 1,7 reálnych používateľov. Nad miliónov hranicu sa web dostal prvýkrát.
Portál RTVS.sk dosiahol 735-tisíc RU a nárast 15,3 percenta. Pre web telerozhlasu to však nie je rekordná návštevnosť, tú si pripísal v máji 2019 (894-tisíc RU), kedy sa konali Majstrovstvá sveta v hokeji.
PREVÁDZKOVATEĽ a doména |
marec 2020 (RU) |
február 2020 (RU) |
zmena mar.&febr. |
---|---|---|---|
Markíza – Slovakia | 2 386 185 | 2 103 298 | 13,4% |
tvnoviny.sk | 1 955 653 | 1 604 853 | 21,9% |
markiza.sk | 1 515 310 | 1 484 328 | 2,1% |
Mac TV | 2 114 153 | 1 716 163 | 23,2% |
joj.sk | 1 616 315 | 1 299 527 | 24,4% |
noviny.sk | 1 527 153 | 1 052 825 | 45,1% |
CEN / TA3.com | 1 672 836 | 782 236 | 113,9% |
RTVS / RTVS.sk |
734 803 | 637 465 | 15,3% |
Uvedené dáta o návštevnosti slovenských internetových médií zahŕňajú obdobie od 1. 4. 2019, kedy prešiel výskum merania aktualizáciou metodiky na gemiusOverNight a zmenil názov na IABmonitor. V auditovanom meraní združenia IAB Slovakia je aktuálne 43 členov z radov vydavateľov, online médií, mediálnych agentúr, technologických spoločností a najnovšie aj zadávateľov reklamy.