Neistota a panika v súvislosti s šírením COVID-19 expanduje naprieč kontinentami. Nedostatok zdravotníckych pomôcok a ochranných rúšok či respirátorov podnietil jednotlivcov k biznisu. Rozhodli sa zarobiť na nevedomosti, alebo skôr panike ľudí a začali na sociálnych sieťach ponúkať zdravotnícke pomôcky za prehnane navýšené ceny. Nehovoriac o tom, že si od ľudí nechajú zaplatiť za vybavenie a na doručenie tovaru sa už vyhovárajú.
Zuckerberg sa preto rozhodol na sociálnych sieťach takéto reklamy a ponuky zakázať. Týka sa to sociálnej siete Facebook, konkrétne inzerentov v Marketplace a Instagramu.
„Zakazujeme, aby ľudia uvádzali zdravotné či medicínske tvrdenia spojené s koronavírusom u popisov produktov na komerčných formátoch, vrátane tých, ktoré garantujú, že výrobok môže garantovať zamedzenie prenosu (koronavírusu). Monitorujeme podrobne COVID-19 a urobíme potrebné úpravy našej politiky, tak, aby ľudia snažiaci sa z tohto stavu ohrozenia verejného zdravia vyťažiť, neuspeli. Táto zmena sa prejaví v najbližších dňoch," uviedol na Twitteri Rob Leathern, ktorý zastáva vo Facebooku pozícii Director of Product Management.
Update: We’re banning ads and commerce listings selling medical face masks. We’re monitoring COVID19 closely and will make necessary updates to our policies if we see people trying to exploit this public health emergency. We’ll start rolling out this change in the days ahead.
— Rob Leathern (@robleathern) March 7, 2020
V oznámení o zákaze Facebook podotkol, že prísnejšie podmienky na inzerciu má už dávnejšie pri reklamách na liečivá a rôzne prípravky, ktoré by mali zmeniť zdravotný stav človeka.
Príspevky s informáciami
Najväčšia sociálna sieť v súvislosti s COVID-19 uverejňuje v news feede príspevok so základnými informáciami a apeluje na ľudí, aby dbali na svoje zdravie. Pripája tiež webovú stránku ministerstva zdravotníctva danej krajiny.
V krajinách, v ktorých Facebook neodkazuje na ministerstvá zdravotníctva pripája na najvyššiu pozíciu v news feede informácie od Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO).
Na podporu šírenia pravdivých informácií a eliminovanie fake news ponúkol šéf Facebooku organizácii WHO toľko reklamy, koľko bude potrebovať zadarmo.
Na Instagrame sa po vyhľadaní „coronavirus“, ako prvý objaví oficiálny profil WHO či Unicef.